Tres agents de Policia Local, premiats per una intervenció decisiva que va salvar una vida
El sergent Sergi i les agents Araceli i Georgina de la Policia Local de Calella rebran aquest dissabte el Premi a la Solidaritat que concedeix la Fundació Marpi de Pineda de Mar per una intervenció de principis del 2024 que va salvar una vida. En concret, la d’un usuari del servei ocupacional d’inserció de la mateixa entitat que va patir una aturada cardíaca mentre netejava unes dependències municipals. En rebre l’avís, els policies s’hi van desplaçar ràpidament i van actuar segons el protocol de reanimació: primer, amb un massatge manual, i després utilitzant el desfibril·lador extern automàtic. Gràcies a això, va recuperar el pols i se’l va poder estabilitzar, fins a l’arribada del serveis d’emergències, que llavors se’n van encarregar. Serà la primera vegada que el Premi a la Solidaritat es concedeix col·lectivament a tres persones i, en aquesta ocasió, per reconèixer la vocació de servei públic de la Policia Local.
Un usuari del servei ocupacional de la Fundació Marpi va salvar la vida gràcies a la intervenció de tres agents de la Policia Local de Calella, que li van aplicar el protocol de reanimació després que patís una aturada cardíaca. Ara, el sergent Sergi i les agents Araceli i Georgina rebran el Premi Horitzó a la Solidaritat, que la fundació entrega anualment a persones i entitats que treballen per la integració laboral, social i cultural de les persones amb discapacitat. És la primera vegada que aquest reconeixement s’atorga de manera col·lectiva.
Intervenció decisiva en una emergència vital
Els fets van tenir lloc a principis del 2024, quan l’usuari de la Fundació Marpi –contractat per l’Ajuntament de Calella per a tasques de neteja– va patir una aturada cardíaca mentre treballava en unes dependències municipals. Va caure al terra inconscient i sense respiració, i es va alertar immediatament la Policia Local. Tres agents s’hi van desplaçar i van activar el protocol de suport vital bàsic.
Amb un massatge cardíac continuat i l’ús del desfibril·lador extern automàtic (DEA) que porten als vehicles patrulla, l’home va recuperar el pols i les constants vitals. A l’arribada de l’ambulància del SEM, els professionals sanitaris van continuar l’assistència.
Per la seva intervenció decisiva, el sergent Sergi i les agents Araceli i Georgina ja van ser reconeguts durant la celebració del Dia de la Policia Local, l’abril passat.
Els Premis Horitzó de la Fundació Marpi
La Fundació Marpi va instaurar l’any 2017 els Premis Horitzó, que s’han consolidat com un referent a l’Alt Maresme. L’entitat treballa per a la integració social i laboral de les persones amb discapacitat intel·lectual i impulsa iniciatives que promouen els seus drets, l’equitat i la millora de la qualitat de vida.
En aquesta edició, l’acte de lliurament tindrà lloc dissabte 29 de novembre al Centre Cultural de Pineda de Mar.


