La Parròquia de Calella, expectant davant la primera visita del Papa Lleó a Catalunya

La Santa Seu ha confirmat que el Papa Lleó XIV visitarà Barcelona per la inauguració de la Torre de Jesús de la Sagrada Família, la més alta del temple, coincidint amb el centenari de la mort d’Antoni Gaudí. El pontífex beneirà la creu que corona la construcció i li permet aconseguir els 172,5 metres d’alçada, tal com va somiar l’arquitecte. Serà el proper 10 de juny, en el marc del seu primer viatge oficial a Espanya. La notícia ha estat rebuda amb alegria a la Parròquia de Calella. Mossèn Cinto Busquet confirma que assistirà als actes previstos Catalunya, entre els quals hi ha una celebració multitudinària a Montjuïc i la possible visita a l’Abadia de Montserrat, i ha garantit la predisposició de la comunitat parroquial a col·laborar en la logística, allà on calgui. “Serà un moment únic i molt bonic”, ha afirmat.

La confirmació oficial del viatge del papa Lleó XIV a Barcelona ha estat rebuda amb entusiasme a la Parròquia de Calella. El pontífex presidirà la missa d’inauguració de la Torre de Jesucrist de la Sagrada Família coincidint amb el centenari de la mort d’Antoni Gaudí, en el que serà el seu primer viatge a Espanya des de l’inici del pontificat.

Mossèn Cinto Busquet ha qualificat la visita de “moment únic i molt bonic” i ha recordat l’anterior viatge papal a Barcelona, quan Benet XVI va consagrar el temple l’any 2010.  Busquet ha assegurat que la comunitat catòlica de Calella vol ser present als actes previstos a Catalunya, que inclouran la celebració central a la basílica, una trobada multitudinària a Montjuïc i la possible visita a Montserrat.

Veurem les possibilitats de participar en aquests tres actes previstos a Catalunya. Dependrà de la capacitat que tinguin, al marge que els llocs faltaran, tots els que ens assignin des del Bisbat per poder-hi anar s’ompliran, sense cap problema (…) I si cal ajuda, estic segur que des de la parròquia de Calella hi haurà persones que s’hi posaran al servei amb molt de gust.

El rector també ha avançat que en els pròxims dies podrien arribar peticions de voluntariat per reforçar l’organització dels actes.

En pocs dies ens arribarà també en aquest sentit les peticions i llavors doncs ho posarem a disposició les informacions que tinguem a les persones que també com a voluntaris vulguin ajudar. Suposo que ho faran a nivell de l’arquebisbat de Barcelona. Potser l’acte de Montjuïc demanarà ajuda també a altres bisbats i el de Montserrat, suposo que també. Per tant, si cal ajuda, estic segur que des de la parròquia de Calella hi haurà persones que s’hi posaran al servei amb molt de gust.

La visita del pontífex culminarà el 10 de juny, data exacta en què es commemoraran els 100 anys de la mort de Gaudí. El Papa beneirà la creu que coronarà la torre central dedicada a Jesús, que amb 172,5 metres convertirà el temple en l’església més alta del món.

Per a Mossèn Cinto Busquet, l’acte té una dimensió que supera l’arquitectura.

És un reconeixement no només de l’obra de l’arquitecte i de l’arquitecte en si mateix, sinó de tot el que representa la Sagrada Família, aquest temple que és el més gran d’aquest món, el més alt de tot el món, un temple que també reflecteix molt bé l’esperit català. I a partir d’aquí s’ha configurat la resta de visites que farà a l’Estat durant aquests set dies que hi serà, ja sigui a Madrid i, sobretot, després a Canàries, com un signe de proximitat per aquells que arriben en patera i en situacions molt precàries a Europa a través de l’arxipèlag.

El comitè preparatori de la visita papal ha creat un portal web on es poden trobar totes les novetats, així com les diferents maneres de col·laborar amb l’organització.

Compartir

Potser t'interessa

1 Resposta

  1. Josefina Mateu Sauleda ha dit:

    Bona tarda, que fareu algun utocar per anar a Barcelona? Ja em diràs alguna cosa, Moltes gràcies,🌹

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.