La fotògrafa Alisa Sibirskaya i la pianista Yoko Suzuki, protagonistes d’un Festimatge de gran qualitat
El Festimatge tornarà a convertir Calella en la capital de la fotografia i el cinema. El festival s’inaugura demà dissabte amb una gala a l’Auditori Josep Maria Terricabras, a les 19.30 h. Durant l’acte, a més de presentar-se l’extens programa —que s’allargarà fins al 10 de maig—, el públic també podrà gaudir d’un espectacle de màgia.
Es tracta de l’únic esdeveniment a Espanya que combina fotografia, curtmetratges i cinema de 9,5 mm en una mateixa proposta. El Festimatge inclou exposicions, tallers, projeccions, concursos i diverses activitats relacionades amb el món de la imatge, consolidant Calella com un punt de trobada tant per a aficionats com per a professionals.
Aquest any, a més, el festival tindrà un caire especial ja que Foto-Film Calella celebra 60 anys. El seu president, Josep Lluís Fillat, destaca el caràcter excepcional d’aquesta edició.
Aquest any, com que fem 60 anys, hem volgut donar un caire especial al Fest Imatge. La Federació Catalana de Fotografia ens honra organitzant la Festa de la Fotografia. Hi venen fotògrafs de tot Catalunya, i tots els qui volen en poden formar part com a socis de la federació. És com celebrar el 60è aniversari en família.
Pel que fa a les exposicions, el gruix principal es podrà veure a la sala amb columnes de la Fàbrica Llobet Guri, que torna a ser un dels espais centrals. El responsable d’aquesta àrea, Quim Botey, anima els visitants a acostar-s’hi per descobrir una selecció molt variada i de gran qualitat.
Si travessen la carretera, podran veure a la Fàbrica Llobet 20 exposicions de fotografia molt diverses. Són exposicions que provenen del món de les galeries fotogràfiques, dels concursos, de les agrupacions i també de fotògrafs particulars que tenen les seves col·leccions. Fem una tria de tot el que ens arriba i seleccionem aquestes 20 exposicions finals. Crec que val molt la pena veure-les, perquè són molt diverses, i els qui ja han vingut en altres anys ho saben, ja que aquesta és la 21a edició que es fa el Festimatge.
A banda, cada any hi ha una exposició destacada que s’instal·la a la Sala d’Exposicions de l’Ajuntament Vell. En aquesta edició, la protagonista és l’artista russa Alisa Sibirskaya, amb la mostra Murmuris de Quietud.
Entre les novetats, enguany destaca la incorporació del cinema vertical, una proposta impulsada per la secció jove de l’entitat que aposta per nous formats i llenguatges audiovisuals. El responsable de la secció, Toni Cairós, n’explica l’origen i el sentit.
El cinema vertical és una iniciativa de la comissió, de la nova comissió jove de Foto-film. És una comissió que neix amb la vocació no només de generar testimonis, sinó també de començar a treballar nous llenguatges dins de l’associació. Això fa que també impulsem el cinema vertical, que en realitat és el format en què veiem les pel·lícules i els continguts dins del mòbil. És un format que té bastant ressò i que va començar ja fa ben bé uns 10 anys.
La secció de curtmetratges continua sent un dels grans atractius del festival. Enguany s’han rebut un total de 1.278 obres, una xifra superior a la de l’any passat. Els treballs finalistes i el guanyador es podran veure tant a la Sala Mozart com a l’auditori. Així ho explica el responsable de la secció, Pere Mas.
Veurem, com cada any, la 32a edició del certamen de curtmetratges del Trofeu Torretes. Aquest any s’han rebut 1.278.
Des de l’organització es remarca que, malgrat el nivell professional de moltes propostes, el festival està obert a tota la ciutadania i té una clara vocació divulgativa. El president de Foto-Film Calella insisteix en la importància del públic calellenc.
El Festimatge, òbviament, es fa amb fotografies de qualitat, del millor que es fa actualment en el món de la fotografia i del cinema, i és un àmbit professional. Però no hem d’oblidar que l’aposta no és només pel món professional, sinó que, des de l’Ajuntament i Foto-Film, és oferir el millor que es fa en imatge a la població de Calella i a tots els veïns que vulguin venir. Està completament obert i, a més, diria una cosa: sense la participació del públic de Calella, el Festimatge no tindria sentit.
L’entrada per a totes els esdeveniments és gratuïta.


