La CUP suspèn l’acció social del govern de Junts i el PSC
El portaveu de la CUP, Albert Comas, lamenta que el govern municipal aposti per fer “política de façana” i no aprofundeixi en el caràcter social de l’acció política. Ho ha dit a l’espai de l’entrevista política de Ràdio Calella TV, on ha fet balanç dels dos primers anys del mandat municipal, en què reconeix que també s’han fet coses positives com la renaturalització de la platja o la modificació urbanística que donarà cobertura a la reconversió de pensions i hostals tancats en habitatges. En aquest àmbit, ha qualificat d’“indecent” la xifra de 2.000 pisos turístics en què s’ha establert el topall màxim a Calella.
“Ens agradaria que s’aprofundís en el caràcter social de l’acció política”, ha dit el portaveu de la CUP, Albert Comas, convidat a l’espai de l’entrevista política de Ràdio Calella TV per fer balanç del mandat municipal. Ha retret al govern de Junts i el PSC que incrementi la despesa en comunicació institucional o d’actes festius però no aposti d’igual manera per la segona línia de l’escola bressol El Carrilet o la creació d’una oferta d’extraescolars artístiques municipals:
Moltes famílies que tenen ingressos baixos, parlem d’un 30% de la població, hi poden arribar molt menys. Per tant, és importantíssima la feina que han de fer les administracions públiques, i en aquest cas l’Ajuntament, perquè tothom tingui accedir a aquesta oferta de caràcter més artística amb extraescolars de teatre, música o arts plàstiques.
Comas ha tornat a criticar la decisió del govern d’apujar el topall màxim de llicències de pisos turístics, que s’ha establert en els 2.000. Assegura que repercutirà negativament en l’emergència habitacional que hi ha a Calella, que ha recordat és la tercera ciutat més pobre del Maresme i on la despesa pel lloguer suposa un dels percentatges més alt respecte els ingressos familiars.
És una xifra indecent amb les dificultats que tenen moltes persones per accedir al lloguer (…) El poble tindrà menys capacitat perquè s’hi pugui viure i, a més, quin missatge s’està donant? Doncs que és més important destinar l’habitatge a fer negoci que no pas a garantir drets.
El portaveu de la CUP ha defensat que immigració i seguretat són dos debats que sí s’han d’abordar però de manera separada “si no es vol alimentar els discursos d’odi i d’extrema dreta”. Comas ha lamentat que tots dos es vinculessin a l’inici del mandat com a conseqüència de la crisi pels multireincidents de finals del 2023.
El projecte de renaturalització de la platja, la creació del Campament Reial i el FIRATAST, són tres iniciatives que agraden als cupaires, que també reconeixen millores en el servei de neteja i recollida selectiva de la brossa durant l’actual mandat.
És evident que s’ha traduït en millores, però es que veníem de sota terra. Sinó no sé on haguéssim pogut arribar (…) Aquest estiu ja hem pogut veure contenidors desbordats, sectors als afores de Calella que no s’estan cobrint, i continuadament altres deficiències. Sí, n’hi ha.
Pots recuperar l’entrevista al portaveu municipal de la CUP, Albert Comas, a continuació:


