Rafa Navarro, molt crític amb Rodalies: “Se’ns pixen a la cara”
El nou president del Consell Comarcal del Maresme, Rafa Navarro (JUNTS), ha passat pels estudis de Ràdio TV per analitzar els principals reptes de la comarca. Tal com estava previst, aquest mes de juliol ha rellevat Francesc Alemany (ERC), en el marc del pacte de presidència compartida al capdavant de l’ens comarcal.
Navarro ha destacat la importància de desencallar el projecte de pacificació de la N-II, especialment al tram entre Montgat i Mataró, que ja compta amb el projecte tècnic pràcticament enllestit. Ara, però, s’estan fent càlculs i estudis de mobilitat per evitar col·lapses mentre no es construeixin els nous accessos a l’autopista C-32. Al Maresme Nord, on som nosaltres, la situació és més complexa. El projecte està poc avançat i condicionat per les nombroses al·legacions a les sortides de l’autopista.
La part de projecte des de Montgat fins a Mataró està pràcticament tancada, o sigui, el projecte està tancat, però ara estan fent els números i les previsions i el càlcul per veure si aquestes obres es poden començar sense haver començat les altres obres, que són les sortides i entrades noves a l’autopista, perquè han de col·lapsar la N2. Al Maresme Nord és veritat que està tot molt més verd, perquè a més a més a ningú se li escapa que les sortides de l’autopista han rebut moltes delegacions per part d’ajuntaments i col·lectius i després que el plànol de pacificació de la N2, el projecte de pacificació de la N2 al Maresme encara li falten graus de detall.
Pel que fa al transport públic, Navarro ha anunciat una pròxima reunió amb el secretari de Mobilitat de la Generalitat per traslladar-li un mapa detallat de mancances recollides pels ajuntaments. Segons el president, la situació actual del transport per carretera és “decebedora”, especialment als municipis sense accés directe a la línia R1.
Sobre Rodalies, ha estat contundent tot afirmant que “se’ns pixen a la cara”. Ha denunciat la inacció d’Adif i Renfe, així com la indefinició en el traspàs de competències a la Generalitat.
Jo soc usuari de Rodalies. Jo vaig sovint a Barcelona i agafo el tren, com qualsevol altre i tinc el whatsapp d’un dels directors de Rodalies i em dedico a fer fotos de com va estar la meva estació. Pràcticament totes les estacions del Maresme, les escales mecàniques, els ascensors, no funcionen. Per tant, la vergonya és absolutament esperpèntica. A més a més, et donen unes dates d’obres quan apretes molt i fas declaracions públiques que després no compleixen o, com han fet a Premià, que és pràcticament de.. perdoneu que faci aquesta expressió, perquè se’ns pixen a la cara. Venen el dia que ens diuen, posen quatre tanques i marxen, però no arreglen res. Us hem dit que vindríem i hem vingut.
Finalment, Navarro ha remarcat altres reptes del mandat com la nova licitació del servei integral del cicle de l’aigua, valorat en més de 600 milions d’euros, i la millora de la gestió i la comunicació del Consell Comarcal amb els ajuntaments, especialment amb els més petits.
Intentar girar la percepció de cara als ajuntaments i que entenguin que el Consell Comarcal està per ajudar. No està per cobrar quotes, no està per aconseguir fer negoci sinó que som una eina moltes vegades silenciosa i molt discreta a favor dels ajuntaments i per ajudar els ajuntaments. I aquest canvi de paradigma i d’imatge és una cosa amb la qual estem insistint molt.


