Enric Gómez (EC): “Calella va sense rumb turístic ni comercial”
Calella no té rumb ni estratègia turística ni comercial. Així de contundent s’ha mostrat Enric Gómez, regidor portaveu d’Estimem Calella, en una entrevista aquest dijous al matinal de RCT, on ha carregat contra la gestió del govern municipal en matèria de promoció de ciutat. Gómez ha afirmat que Calella no disposa de cap full de ruta clar i ha criticat que, en lloc de posar les bases per a una transformació real, “prioritza el màrqueting i la propaganda per sobre de la gestió efectiva”.
Sobre la nova marca turística que l’Ajuntament ha anunciat per la temporada vinent, ha dit que primer s’ha de definir quin model de ciutat es vol, i després parlar de marques i logotips. Gómez ha posat en dubte l’eficàcia d’aquesta iniciativa si no es basa en una política pública-privada sòlida i consensuada.
Aquesta marca turística es fa perquè hi ha una partida dels fons Next Generation que l’avala i és una marca turística que no es fonamenta bàsicament en res. És a dir, és publicitat, però de marca, no hi ha una estratègia al darrere. Si no hi ha un pla de reconversió turística que ens guiï una mica o que defineixi quina és l’estratègia de municipi, com vol crear una marca?, en base a què? Llavors, primer hem de definir cap on hem d’anar i què hem de fer i després parlem de marques, màrqueting, etc. És una d’aquelles coses que és més de cara a la galeria que de gestió.
Ha dit que el turisme que rep Calella està en retrocés i que la temporada d’aquest 2025 ha estat una mostra clara de la manca de direcció. Ha lamentat que una part important dels allotjaments turístics (fins a 1.500 llits) s’hagin destinat a allotjar-hi treballadors o refugiats, i no turistes, i ha afegit que si hi hagués un pla de reconversió turística, probablement no estaríem en aquesta situació. Ha recordat que el pla a què fa referència té partida pressupostària aprovada, però que el Govern no ha fet res.
El regidor també ha denunciat la degradació del centre comercial, especialment del carrer Església, on han proliferat negocis de serveis i botigues que considera que no aporten valor afegit a la ciutat. Davant aquesta realitat, defensa que no n’hi ha prou amb una moratòria, sinó que cal un pla d’usos clar i una política decidida per definir quin tipus d’establiments es volen afavorir al centre. Ha retret també a l’alcalde que assenyali la procedència dels propietaris d’alguns d’aquests negocis. Diu que les declaracions de Buch a RCT són injustes i covardes.
Molt injustes i molt covardes davant d’un sector de la població que al final el que estan fent és treballar, pot agradar més o menys, però posar procedència a certs sectors.. al final fins i tot deia que feien moltes hores. D’entrada, quan aquestes botigues fan moltes hores és perquè la majoria d’aquestes persones, si es fixen, hi ha una o dues persones en aquestes botigues, són autònoms i llavors els autònoms poden fer tantes hores com vulguin. Jo mateix soc autònom i crec que treballo 24 hores de 24 al dia. Llavors és molt injust assenyalar a aquest col·lectiu.
Modificar el POUM i definir un pla d’usos de quins tipus d’establiments ha d’haver-hi al carrer Església, quines són les condicions que han de complir aquests tipus d’establiments, i això es pot regular, més que anar cap a una moratòria, que em sembla molt bé com a missatge propagandístic. Crec que hem d’anar més enllà i definir si ens creiem el centre comercial de Calella o no, perquè el fet que, per exemple, marxin botigues importants, jo considero que és perquè l’Ajuntament no ha entès que el centre, és que l’altre dia sentia l’entrevista que li feia la senyora Rando, que era la regidora de Comerç, deia que aquestes botigues ara volen vendre més en línia o se’n van a centres comercials. Perdoni, el carrer Església és un centre comercial o no? El que passarà potser, de paraula sí, però no s’ho han cregut. Centre comercial implica seguretat, implica neteja, implica regulació.
Pel regidor d’Estimem Calella, el govern actual prioritza la imatge per sobre del fons recordant que l’equip de Marc Buch ha passat d’un pressupost de 150.000 euros en comunicació a mig milió en només tres anys.
Tot i les crítiques, Gómez creu que Calella encara pot redreçar el rumb, però calen decisions valentes i una nova manera d’entendre la ciutat: “Tenim infraestructures, connectivitat i potencial per ser una destinació important. Però cal una estratègia real, i el primer pas és deixar de fer veure que tot va bé”, ha conclòs.


