Nova reclamació per recuperar els contenidors mòbils a Sant Josep

Imatge d'arxiu

Un grup de veïns insisteix a reclamar que es tornin a instal·lar els contenidors mòbils de rebuig a l’encreuament de Sant Josep amb Bruguera, retirats ara fa un any arran de les obres d’urbanització del carrer. Amb aquest objectiu, han presentat un escrit d’al·legacions al nou contracte de recollida selectiva, avalat per una vintena de signatures. Argumenten que s’han de desplaçar més de 200 metres fins al punt d’aportació més proper, a l’aparcament del Mercat 2, una distància que consideren inassumible per a la gent gran que diuen representar. Asseguren que tot depèn de la voluntat política del govern, i especialment de l’alcalde, que ja els va respondre en l’últim ple municipal. En el torn de precs i preguntes, Marc Buch va recordar que el sistema de contenidors mòbils no permet reciclar correctament perquè concentra tots els residus en un sol punt, a banda de la dificultat afegida de la falta d’espai.

No comparteixen les explicacions que l’alcalde Marc Buch els va donar en l’últim ple municipal i han optat per una nova via per intentar recuperar els contenidors mòbils de rebuig a la cruïlla de Sant Josep amb Bruguera, retirats ara fa un any coincidint amb les obres de remodelació del sector.

Una vintena de veïns han signat un escrit d’al·legacions per frenar l’adjudicació del nou contracte de recollida selectiva. Busquen que el govern reconsideri la decisió que ja els ha comunicat tant públicament com en reunions privades. Una de les impulsores és Leonor Garcia:

L’alcalde ho pot arreglar, la qüestió és si ho vol fer i sembla que hi posa moltes pegues (…) Potser per això no ens ho vol arreglar, perquè hi ha més veïns que estan en la mateixa situació i ho hauria de fer per a tothom, que seria lògic.

Els veïns mobilitzats asseguren que el punt d’aportació més proper, el de l’aparcament del Mercat 2, els queda a uns 200 metres, una distància que consideren excessiva per a la gent gran. Per això, havien arribat a plantejar fins i tot la possibilitat d’implantar la recollida porta a porta al carrer. Van exposar aquestes dificultats en el torn de precs i preguntes del ple, on l’alcalde va justificar el posicionament del govern.

Marc Buch va explicar que el sistema de contenidors mòbils impedeix reciclar correctament, ja que concentra tots els residus en un únic punt, i que l’objectiu municipal és precisament fomentar la selectiva. Va afegir que els serveis socials poden valorar mesures de suport per a les persones amb dificultats de mobilitat, i que l’ampliació de voreres ha deixat el carrer Sant Josep sense prou espai per reinstal·lar-los.

Notícies relacionades:

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.