Calella torna a rebre l’Any Nou a la plaça amb una doble campanada
Calella celebrarà el Cap d’Any un any més a la plaça de l’Ajuntament amb una doble campanada pensada per a tots els públics. L’Ajuntament consolida aquesta fórmula de festa popular a l’aire lliure, gratuïta i oberta, que s’ha convertit ja en una cita molt pròpia del calendari nadalenc de la ciutat.
El regidor de Cultura, Josep Grima, explica que la plaça de l’Ajuntament és l’espai ideal per acollir aquesta celebració, tant pel seu caràcter obert com pel simbolisme que té per a la ciutadania, i destaca les ganes de retrobament malgrat el fred d’aquestes dates.
La gent té moltíssimes ganes de retrobar-se, malgrat la temperatura, malgrat el fred (…). La plaça de l’Ajuntament té una temperatura especial, hi ha un microclima a la plaça que fa que sigui un raconet que si està la mar de bé (…). I això en permet, doncs, fer aquestes campanades per tothom, gratuïtes, on compartim una estoneta més i ens desitgem el millor per aquest any que ens espera.
La celebració començarà al matí amb les mini-campanades infantils, pensades perquè els més petits també puguin viure l’entrada d’any. A partir de les 11.00 h, la plaça s’omplirà de música amb DJ, espectacle infantil i servei de bar. Els infants podran portar el seu propi raïm o alternatives com lacasitos o crispetes, mentre que l’organització oferirà sucs.
A la nit, la festa es rependrà a partir de les 23.00 h amb música de DJ per anar escalfant l’ambient abans de les campanades de mitjanit. Després, la revetlla continuarà amb el concert de Tapeo Sound System, un grup amb vincles amb la ciutat i la comarca, especialitzat a convertir qualsevol escenari en una gran festa.
Una revetlla, una festa, no és res sense la música (…). No hi ha millor fòrmula de passar fred que estar compartint una mica de balleruca (…). La millor fòrmula per arrencar l’any d’una manera contenta, feliç i agradable és aquesta.
Grima destaca que es tracta d’una celebració familiar, responsable i intergeneracional, pensada perquè persones de totes les edats puguin acomiadar l’any i començar-ne un de nou compartint espai, música i ciutat. Una manera, diu, de fer Calella i de reforçar el sentiment de comunitat per donar la benvinguda al 2026.


