ERC porta al ple una moció per exigir una Rodalies segura, fiable i digna

ERC de Calella vol que l’Ajuntament acordi demanar una auditoria de la xarxa de Rodalies al Maresme per garantir que el servei ferroviari és segur i ofereix fiabilitat als milers de persones que l’utilitzen diàriament i en pateixen les deficiències. De fet, les línies R1 i RG1 encara no han recuperat la plena operativitat a causa del tall que es manté entre les estacions de Blanes i Maçanet, provocat per una esllavissada de terra i roques sobre la via a Tordera, ara fa més d’una setmana. El grup republicà ha registrat una moció perquè el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible i ADIF realitzin les inspeccions corresponents i duguin a terme les actuacions necessàries per assegurar un servei segur i fiable. La proposta és un dels punts que es debatran en la sessió plenària prevista per a aquest dijous 5 de febrer, a partir de la qual passaran a celebrar-se amb periodicitat mensual.

ERC ha registrat una moció al consistori perquè s’exigeixi al Ministeri de Transports i ADIF mesures urgents que garanteixin la seguretat, la fiabilitat i la dignitat del servei de Rodalies, amb especial atenció a la línia R1, que travessa el Maresme i és clau per a la mobilitat quotidiana de milers de persones.

La iniciativa arriba després d’una setmana marcada per talls totals i parcials del servei ferroviari a Catalunya, que han tornat a posar en qüestió l’estat de la infraestructura.

Des d’ERC alerten que la situació de Rodalies ja no pot considerar-se excepcional. Asseguren que és la conseqüència directa d’anys de desinversió, manca de manteniment i un model de gestió centralitzat i allunyat del territori.

El portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Calella, Xavier Ponsdomènech, subratlla que la prioritat absoluta ha de ser la seguretat i la confiança en el servei.

Primer de tot, demanem que es garanteixi la seguretat de les persones, dels treballadors d’ADIF i dels passatgers. També la fiabilitat del servei i de la informació que es dona perquè la ciutadania pugui confiar-hi per poder fer la seva vida amb normalitat, anar a treballar, estudiar o al metge. Ara, sembla que la mobilitat és un favor.

La moció reclama que el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible i ADIF duguin a terme una auditoria urgent, exhaustiva i pública de l’estat de la infraestructura ferroviària al Maresme, així com un calendari clar i verificable d’inversions i actuacions a la línia R1.

Ponsdomènech insisteix que el debat sobre Rodalies ha de quedar al marge de la confrontació política.

Estem tots molt cansats i farts. Ens hi hem de posar, i no s’hi val de partidismes. Hem d’anar tots a la una perquè és un tema de país. S’han de vehicular totes les iniciatives amb l’únic propòsit que la ciutadania en surti beneficiada, i nosaltres treballem en aquesta direcció.

Un altre dels punts clau de la proposta és reclamar l’acceleració del traspàs de Rodalies i avançar cap a una gestió plenament catalana.

Tenim el 49% de participació, però hem d’anar molt més enllà. Aquest ha de ser el primer pas de l’objectiu final, i a la moció s’hi recull, que serà tenir la plena potestat sobre la infraestructura i el domini d’ADIF per poder gestionar Rodalies com cal. Especialment l’R1 del Maresme, que està tan afectada.

La moció també posa el focus en la gestió de les emergències i la informació a les persones usuàries. Reclama protocols clars i unificats davant episodis meteorològics adversos o riscos geotècnics, així com alternatives de mobilitat garantides quan el tren falla. En aquest sentit, es demana reforçar estructuralment el transport públic per carretera al Maresme.

ERC adverteix que cada vegada més persones opten pel bus davant la manca de fiabilitat del tren.

Tenim dades que qui prova el bus, no torna a agafar el tren, encara que hi hagi menys freqüència, ho prefereixen. I aquesta és una tendència molt preocupant.

La moció d’ERC es debatrà en el pròxim ple municipal de Calella, previst per aquest dijous 5 de febrer.


Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.