Comas (CUP) denuncia una despesa “indecent” del govern en atencions protocol·làries

El portaveu de la CUP Calella ha marcat distàncies amb les prioritats polítiques del govern municipal a partir de la distribució de la despesa de l’Ajuntament. A l’ENTREVISTA POLÍTICA de Ràdio Calella TV, Albert Comas ha criticat la inversió en grans esdeveniments de promoció turística, comunicació institucional —com el butlletí municipal o el servei de fotografia— i les atencions protocol·làries, una partida que el 2024 va arribar als 34.000 euros, el doble del que s’havia pressupostat. “És una quantitat indecent”, ha afirmat. El portaveu cupaire també ha fet públics càrrecs de més de 600 euros en àpats institucionals que consten en el registre de moviments de la targeta d’alcaldia, una informació a la qual el seu grup ha tingut accés després de reclamar l’empara de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública (GAIP). Entre aquests àpats, Comas ha destacat una reunió amb responsables del digital E-Notícies, un mitjà que vincula a l’extrema dreta. “De què van parlar? Ho saben els socis del govern local del PSC?”, s’ha preguntat.

Comas ha qualificat d’“indecent” la despesa municipal en àpats protocol·laris a partir de la informació extreta dels moviments de la targeta d’alcaldia del 2024, l’últim pressupost que s’ha liquidat. A l’ENTREVISTA POLÍTICA de Ràdio Calella TV, el portaveu de la CUP ha assegurat que es van gastar més de 600 euros en dinars o sopars de govern. Però el que més li ha sorprès és una trobada amb els responsables d’un digital d’àmbit català.

Ens crida molt l’atenció que el 24 de juny del 2024 es va fer una reunió amb els directius d’un mitjà de comunicació molt vinculat amb l’extrema dreta, que és E-Notícies, i per un menú de 3 persones es van pagar 147,50 euros. I al mateix dia, més tard, hi ha una despesa en una guingueta (…) Per què es va fer aquesta reunió? De què es va parlar? Quina és la vinculació que hi podria haver des de l’Ajuntament, o en aquest cas des d’alcaldia, amb aquest mitjà de comunicació? Ho saben els socis del govern del PSC? Té alguna relació amb el discurs, moltes vegades racista, que s’ha fet des d’alcaldia?

Comas ha explicat que el partit ha analitzat els moviments de la targeta d’alcaldia després de detectar desviacions importants en determinades partides pressupostàries que, segons diu, reflecteixen quines són les prioritats del govern. Parla de fires i grans esdeveniments de promoció turística, la comunicació institucions i les atencions protocol·làries.

El portaveu cupaire defensa que les prioritats municipals haurien de ser unes altres.

Els diners s’haurien d’invertir en serveis socials, que durant aquesta legislatura ha perdut pes dins del pressupost. També s’haurien de destinar educació perquè recordem que un de cada tres infants està en risc o en situació de pobresa. L’Ajuntament hauria d’invertir en què tots els nens i nenes tinguessin les mateixes oportunitats. L’educació no és una despesa, sinó una inversió de futur.

A la mateixa entrevista, Comas ha fet referència a les polítiques d’habitatge i ha retret a l’executiu de Marc Buch que anunciï la redacció d’un nou pla per combatre l’emergència habitacional quan, segons considera, no s’han complert les mesures previstes en l’anterior, ja caducat. En posa d’exemple, la decisió d’establir un topall màxim de llicències d’ús turístic.

En el registre d’entrades i sortides d’aquests últims sis mesos consta s’han sol·licitat aproximadament unes 100 llicències d’habitatges d’ús turístic. Per tant, s’ha passat de les 539 que hi havia a les 639; a la pràctica, s’ha ampliat aquesta oferta. Hem de recordar que un pis turístic més és una família menys que pot accedir a l’habitatge.

Comas també ha lamentat que encara no s’hagi completat la inspecció dels pisos buits a partir del cens elaborat per la Diputació de Barcelona.

Finalment, l’actual portaveu de la CUP s’ha posat a disposició del partit per encapçalar o integrar la candidatura a les pròximes eleccions municipals previstes per al maig del 2027.

A continuació pots recuperar íntegrament l’entrevista al regidor portaveu de la CUP Calella, Albert Comas:

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *