Dimarts de salut a la biblioteca, un nou cicle de xerrades sobre hàbits saludables a Calella

A partir del 13 d’octubre, i cada quinze dies, l’Àrea Bàsica de Salut de Calella posarà en marxa una nova activitat dins del Programa per a la promoció d’una alimentació saludable i la prevenció i abordatge de malalties a l’atenció primària i comunitària.

Són els Dimarts de salut a la biblioteca, un cicle de xerrades amb professionals dels centres d’atenció primària en què es tractaran diferents aspectes relacionats amb els hàbits i els estils de vida saludables, com l’alimentació, l’activitat física o la salut emocional.

Les xerrades es faran els dimarts entre l’octubre i el juny a la Biblioteca Can Salvador de la Plaça de Calella. Les sessions són obertes a tota la població i no cal inscripció prèvia.

La dietista nutricionista de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, Laura Lorca, ha explicat a l’Entrevista del Dia del matinal de RCT que, precisament perquè sentim parlar sovint d’hàbits saludables, correm el risc de donar-los menys importància de la que tenen.

Doncs jo crec que és un tema que estem tan acostumats a escoltar que l’hem normalitzat, i això ha fet que perdés importància. Al final, és el ritme que portem tots, potser, que anem amb un ritme molt accelerat. Sí, ho faré, ho faré, ho faré… I al final acaben sent temes que queden aparcats.

Lorca també posa l’accent en la necessitat d’entendre la salut des d’una perspectiva global. Ho explica amb la imatge d’un tamboret de tres potes: la dimensió física, l’emocional i la social.

Quan fem els grups, sempre els ho explico de la mateixa manera: la salut, al final, és un tamboret de tres potes. Una pota vindria a ser aquesta part més física, l’altra pota seria aquesta part, potser, més emocional, i l’altra pota seria aquesta part més social. Si una d’aquestes potes falla, el tamboret cau a terra. Llavors, no pensem que la salut és aquella part física només, no? És alimentació, és activitat física, però com et sents i com et relaciones també és salut. Llavors, aquí, quan parlem d’hàbits saludables, hem d’estar d’acord amb això.

En aquest sentit, també considera important revisar des d’on neix la voluntat de cuidar-se. Les xarxes socials poden associar els hàbits saludables a un determinat ideal estètic i, especialment entre els joves, això pot fer que salut i aparença física es confonguin.

Des d’on t’estàs cuidant, amb quin objectiu t’estàs cuidant. I, com bé has dit, avui dia, a les xarxes, les imatges que veiem com a objectiu de cuidar-se tenen una part, un rerefons que, tot i que ens el volen vendre com a salut, inevitablement hi ha un rerefons molt físic, molt estètic. Llavors és aquí on aquesta moda, per mi, falla. Ja falla en el fet que sigui una moda, que es consideri una moda. Però en l’objectiu, en el que tu realment vols, aquí és on també hi ha gent que no… Hi ha molta gent jove que es cuida perquè es vol cuidar i realment penso que, en aquest sentit, hi ha hagut un canvi molt important. Però sí que hi ha aquesta altra part que segueix buscant l’estètica i és la que hi ha a les xarxes socials. Es busca aquest cos més fitness, interpretant-lo com que això és salut, i realment això no té per què ser salut.

Amb els Dimarts de salut a la biblioteca, l’ABS de Calella vol apropar a la ciutadania informació i eines per incorporar hàbits saludables en el dia a dia, abordant la salut més enllà de la dimensió estrictament física.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *