Buch veu poc probable el nou enllaç de la C-32 pel Torrent del Raig
El Govern de la Generalitat ha acordat la signatura del conveni amb l’Estat per executar les obres per millorar els dos eixos viaris del Maresme: l’N-II i la C-32. Hi ha una partida assignada de 384 ME aportats pel govern espanyol que serviran, en primer lloc, per redactar els projectes que concretin l’objectiu de reduir el trànsit que passa per la carretera enviant-lo cap a l’autopista, ara que és gratuïta. Això passa per l’obertura de nous enllaços al llarg del territori, que estan molt més clars en alguns punts que en d’altres. A Calella, inicialment s’havia traçat un segon vial d’accés al sector sud i travessant la vall del Torrent del Raig. Una proposta que topa amb l’oposició de la plataforma d’entitats COSTORA i d’alguns partits polítics, i davant la qual el consistori ha reclamat l’estudi d’alternatives que siguin de consens. En el seu últim directe a Instagram, l’alcalde Marc Buch va compartir la seva percepció que finalment aquesta infraestructura no es farà.
L’alcalde s’ha mostrat escèptic davant la creació d’un segon enllaç amb l’autopista pel Torrent del Raig, tal com havia plantejat inicialment el Departament de Territori i que topa amb el rebuig d’una plataforma cívica i d’alguns partits polítics. Buch s’hi referia en el seu últim directe a Instagram.
Teníem una proposta d’obrir un enllaç però només en direcció a Barcelona i, per tant, no complia cap expectativa. Ara mateix et diria que no es farà però és una percepció personal sense molt fonament.
A diferència del sud i el centre del Maresme, on les noves infraestructures per connectar la carretera amb l’autopista estan més definides; a l’Alt Maresme encara hi ha moltes incògnites per resoldre. Tampoc se sap per on passaria la sortida de Pineda de Mar i, en el cas de la prevista al sector Canet-Sant Pol-Sant Cebrià, finalment s’ha descartat per manca de consens.
Aquests projectes pengen de l’acord del 2009 per al traspàs de competències de l’N-II entre Montgat i Tordera a la Generalitat de Catalunya, acompanyada d’una partida econòmica de 384 milions d’euros per millorar la mobilitat a la comarca. Aquesta mateixa setmana, el Govern català ha anunciat la signatura del conveni que li dona llum verda. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha explicat que l’acord també preveu mesures per reforçar el transport públic i que tot repercutirà en una millora de la sostenibilitat.
Transformem la mobilitat i la pacificació de l’àmbit de la N2 al Maresme i de la C32. Millorem la connectivitat, augmentem en seguretat i transport públic i, per tant, en descarbonització. És tracta d’un projecte que millora la mobilitat, però també la integració territorial i l’àmbit de la sostenibilitat.
📢 .@SilviaPaneque: “Transformarem la mobilitat del Maresme i millorarem també la integració territorial i la sostenibilitat”
📝El @govern autoritza la signatura del conveni per a la millora d’infraestructures al corredor de l’N-II i la C-32 al Maresme
✔️ Inversió: 384 MEUR… pic.twitter.com/Dg4kBTv067
— Territori (@territoricat) December 16, 2025
En els darrers mesos, han augmentat les demandes per ampliar l’oferta de transport públic per carretera al Maresme, entre les quals hi ha la dels usuaris de la línia de bus que connecta Pineda de Mar, Calella i Sant Pol de Mar amb Barcelona.
El Consell Comarcal del Maresme acaba d’aprovar una declaració institucional perquè es posi en marxa un servei d’autobús fins a l’Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona. La iniciativa s’ha impulsat després d’una recollida de signatures que ha aplegat prop de 18.000 suports.


