Calella en Comú Podem reclama posar en marxa les guinguetes desmuntables i revisar la taxa de residus

Arxiu

Calella en Comú Podem presentarà dues mocions al ple d’aquest dijous. La primera proposta fa referència a les sis guinguetes desmuntables incloses en la concessió de domini públic marítim-terrestre. El grup municipal reclama que s’activi i es liciti la seva explotació, amb l’objectiu de defensar els interessos econòmics de l’Ajuntament i garantir la transparència i la lliure concurrència en l’adjudicació dels serveis de temporada.

La proposta també planteja determinar les eventuals conseqüències econòmiques derivades de la manca d’explotació de les mateixes. El regidor portaveu de Calella en Comú Podem, Sebastián Tejada, recorda que el seu grup fa més de deu anys que reclama que es posin en funcionament.

Nosaltres volem que s’instal·lin les guinguetes, o com a mínim unes quantes. En segon lloc, volem que el govern ens expliqui per què no ha volgut i per què no vol licitar aquestes guinguetes desmuntables. I, en tercer lloc, volem que s’expliquin les pèrdues patrimonials que podem tenir per no licitar-les. En primer lloc, perquè ja hem de pagar com a mínim un cànon de pràcticament 200.000 euros pel dret a instal·lar-les, un dret que no exercim. En segon lloc, perquè, com que no instal·lem ni licitem les guinguetes, no en traiem cap rendiment. I, en tercer lloc, volem saber quines pèrdues té la ciutat pel fet que aquest servei no funcioni.

La segona moció està relacionada amb la taxa de gestió de residus corresponent a l’any 2026. Reclamen que es determini i regularitzi la part de la taxa que s’hagi cobrat en excés com a conseqüència del retard en la implantació del nou servei de recollida selectiva i que, si correspon, es retorni als contribuents.

Tejada assegura que durant nou mesos, ciutadans, comerços, empreses i negocis turístics haurien estat pagant una taxa per sobre del que els correspondria, ja que el nou contracte de recollida selectiva encara no ha entrat en funcionament. El regidor reconeix que la normativa obliga la ciutadania, a través de la taxa, a assumir el cost del servei de neteja i recollida de residus, però defensa que també s’ha de tenir en compte si el servei previst s’ha prestat o no.

L’Ajuntament va encarregar un estudi per calcular el cost del servei. Quant ens costarà a tots el servei de recollida selectiva de residus? Va fer una valoració i, com que la llei obliga que la ciutadania, a través de la taxa, pagui el 100 % del cost, va decidir el volum de la taxa i, en funció d’això, ha passat la factura. Què ha passat? Totes aquestes tarifes estan calculades tenint en consideració que entraria en funcionament el nou contracte. Estem gairebé a mitjans de setembre. Què diu la llei al respecte? Els ciutadans han de pagar el que costa la taxa de residus, però també diu que, si no reben no només aquest servei, sinó qualsevol altre servei, no tenen per què pagar-lo.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *