El CAP incorpora la tecnologia de veu a les consultes
Una nova eina digital aplicada a l’àmbit sanitari s’ha començat a utilitzar a les consultes del CAP de Calella, que és un dels centres designats pel Departament de Salut per provar el nou model de Centre de Salut Integral de Referència (CSIR) que té l’objectiu de reduir la càrrega administrativa del personal. Es tracta d’un dispositiu de transcripció automàtica de veu que converteix la conversa amb el pacient en un text que s’incorpora directament a la seva història clínica.
El CAP de Calella està provant l’ús de la intel·ligència artificial a les consultes per reduir la càrrega de treball dels professionals sanitaris. Es tracta d’un dispositiu de reconeixement de veu que transcriu la conversa amb l’usuari en un text que es pot incorporar automàticament a la història clínica. “És una eina que permet centrar-nos més en la persona i menys en el teclat”, diu la infermera de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva que apareix al vídeo que s’ha compartit a través de les xarxes socials per informar d’aquesta innovació, que és una de les accions que contempla el canvi de l’atenció primària al país cap a un model més accessible i eficaç.
🏥Al CAP Calella, algunes visites es fan amb un transcriptor de veu que converteix automàticament la conversa en text i l’incorpora a la història clínica.
✅El professional pot dedicar➕temps a escoltar i parlar amb el pacient, i menys a escriure.
#SOMCSIR pic.twitter.com/AxMCGSLp6h
— Corporació de Salut del Maresme i la Selva (@CorpoSalutMS) August 7, 2025
El sistema s’està aplicant en algunes consultes del centre com a prova pilot, previ consentiment de l’usuari, com s’aprecia en el vídeo.
Notícies relacionades:


