El Maresme Film Festival obrirà la programació amb “Fjord”, Palma d’Or a Cannes
Ja es coneix la programació de l’onzena edició del Maresme Film Festival, que s’inaugura aquest dissabte 24 d’octubre amb la projecció de “Fjord”, guanyadora de la Palma d’Or a Cannes el 2026. La pel·lícula, dirigida pel romanès Cristian Mungiu, explica la història d’una parella conservadora que s’enfronta a l’escrutini social quan es trasllada a la ciutat natal de l’esposa. Però no és l’únic títol destacat que es projectarà a la Sala Mozart durant el certamen: també hi ha “Hold Onto Me”, premi del públic a Sundance, i “Magallanes”, sobre el navegant portuguès i produïda per Albert Serra. Totes tres pel·lícules competeixen a la secció oficial Rosebud. A la categoria Low Budget, dedicada al cinema de baix pressupost, hi participen dues cintes catalanes: “Cos de vidre” i “Dies d’estiu i de pluja”. També s’han programat sessions a la sala Akira de Sant Pol de Mar, al Teatre Principal d’Arenys de Mar i a l’Espai Amistat de Premià de Mar, que s’incorpora al circuit del Maresme Film Festival. L’edició, dedicada a l’univers d’Alien, s’obrirà aquest dissabte amb una gala a la Sala Mozart, presentada per Aina da Silva, d’accés lliure i prevista per a les 21 h.
L’onzena edició del Maresme Film Festival amplia fronteres amb la incorporació de l’Espai Amistat de Premià de Mar com una de les sales on es projectaran les pel·lícules seleccionades per a les seccions oficials Creative Rosebud i Low Budget. Del 24 al 31 d’octubre, hi haurà una sessió diària a la Sala Mozart. Les entrades i els abonaments es poden comprar en línia.
Fjord, del director romanès Cristian Mungiu, obrirà el certamen aquest dissabte en el marc de la gala inaugural, presentada per Aina da Silva i d’accés lliure, a les 21 h. La pel·lícula se situa a Noruega, on una família romanesa molt conservadora i religiosa, formada per una parella i els seus cinc fills, desperta prejudicis socials. El film va guanyar la Palma d’Or en la darrera edició del Festival de Canes.
També es podrà veure Hold Onto Me, premi del públic al Festival de Sundance, que explica la història d’una filla i un pare que es retroben després d’anys sense veure’s. Un altre dels títols destacats de la programació és Kingdom, de Michael Ciechomski, així com Magallanes, sobre el navegant portuguès i produïda per la companyia d’Albert Serra.
En la categoria Low Budget, el Maresme Film Festival serà l’escenari de l’estrena a Espanya de The Blow, un drama francès del 2026 que segueix Enzo, un noi de dinou anys que espera que la posada en llibertat del seu pare, que era a la presó, pugui restablir la vida familiar que havia perdut. El cinema català estarà representat per dues cintes: Cos de vidre i Dies d’estiu i de pluja.
Pots consultar la programació al complet, clicant aquí.
Marcos Franz s’incorpora al jurat del festival
L’actor i músic mataroní Marcos Franz s’ha incorporat al jurat del Maresme Film Festival en la secció oficial Low Budget, dedicada a les pel·lícules produïdes amb baix pressupost. Conegut pel seu paper de Gerard Piguillem a la sèrie Merlí, Franz va iniciar la seva trajectòria cinematogràfica amb La mosquitera, l’any 2010, al costat d’Emma Suárez, Eduard Fernández i Geraldine Chaplin. Ha participat en produccions nacionals i internacionals com The Young Pope, dirigida per Paolo Sorrentino, i Knightfall, en què va interpretar el príncep Lluís de Catalunya.
Aquest 2026 ha publicat el llibre autobiogràfic Cuando dejé de ser yo, editat per Alienta, del Grup Planeta, en què aborda l’impacte de la fama, la identitat i la salut mental a partir de la seva experiència personal i professional. El presentarà el dissabte 31 d’octubre, a les 12 h, a la Sala Mozart.
L’escenògraf i dissenyador de producció per a cinema, teatre i televisió Sebastian Vogler i el realitzador Oscar Sueiro són els altres membres del jurat que decidirà el palmarès de la secció oficial Low Budget.
En la categoria oficial Creative Rosebud, que premia la creativitat de les produccions, el jurat està format per la directora Maria Ripoll, el director de fotografia Josep Maria Civit i Àlex Pena, doctor en Comunicació per la Universitat Pompeu Fabra.
La cerimònia de lliurament de premis de l’onzena edició del Maresme Film Festival tindrà lloc a la Sala Mozart el dissabte 31 d’octubre, a les 20.30 h, amb accés lliure. Tot seguit, es projectarà fora de concurs Gaua, del director Paul Urkijo Alijo. Rodada íntegrament en basc, la pel·lícula ens transporta al segle XVII, a un petit poble perdut entre muntanyes. La protagonista és Kattalin, una dona que fuig del seu marit i es perd en la foscor del bosc, on l’ataquen monstres amagats. Allà també es troba amb tres dones amb qui comparteix històries de por i xafarderies del poble.



