Els nous contenidors del Mercat es desplacen i la illa de la plaça de l’Ajuntament s’eliminarà

L’Ajuntament de Calella continua desplegant el pla de renovació i ampliació de les àrees de contenidors a diferents punts del municipi. Les noves illes ja han arribat a la ciutat i s’emmagatzemen a la zona del Tomàs Claramunt mentre s’executen els treballs previs d’adequació del ferm per poder soterrar-les.

La primera actuació d’aquesta nova fase es fa a l’entorn de l’edifici de l’antic Mercat Municipal, davant del bar Piferrer. Els antics contenidors, molt deteriorats, s’estan substituint per uns de nous, amb més capacitat i una imatge més integrada a l’espai urbà. Ho ha avançat el regidor de Neteja i Sostenibilitat, Quim Pla, en una entrevista a l’FM i + de RCT:

Són els primers que fem i ara en farem fins a un total de sis. I en quedaran sis més, que són amb els pressupostos d’aquest any, que quedaran instal·lades al final d’any, principis del vint-i-set. Amb això ja haurem canviat tots els contenidors antics. Per tant, optimitzem molt més la recollida, perquè abans teníem fins a tres tipus de contenidors semisoterrats. Ara només en tindrem un.

En aquest punt, la nova illa s’ha desplaçat lleugerament cap al sud per minimitzar l’impacte sobre l’activitat de restauració de la zona i reduir possibles molèsties als clients de la terrassa.

És una altra estructura diferent. S’amplia el fossat i tot això perquè tenim molta més capacitat. Una de les coses que guanyem amb això no és només optimitzar la recollida, sinó també tenir més capacitat. Quedarà una mica més desplaçat, allunyant-se més de la part de la terrassa, diguéssim, per evitar possibles olors a la terrassa del Piferrer, però quedarà allà. Llavors, són sis illes més sis illes que farem. I després que tots els contenidors de superfície, que també en tenim de dos o tres tipus. L’any passat vam canviar tots els de rebuig i tots els d’orgànica, i ara canviem absolutament tots els de la selectiva. Hi haurà un tipus de contenidors de superfície i un tipus de contenidors semisoterrats.

La renovació també afecta altres punts cèntrics de la ciutat. En el marc de la futura reforma de la plaça de l’Ajuntament, el consistori ha decidit retirar definitivament la illa de contenidors que hi ha actualment en aquest espai, sense reubicar-la al mateix entorn.

Aquesta la traiem; aquesta illa l’aprofitarem i no haurem de comprar nous contenidors. Ara el que estem estudiant és la zona, perquè aquests contenidors absorbien una gran quantitat de brossa i de selectiva dels veïns de la zona. Llavors, el que hem de mirar és quina és la zona més òptima per absorbir tot el volum d’aquests contenidors.

Ara el govern municipal estudia quina és la millor alternativa per redistribuir aquest volum de residus que generen els negocis de la zona. Entre les opcions sobre la taula hi ha reforçar les bateries de contenidors existents a l’aparcament Bartrina o a la part alta del carrer del Roser.

Pot ser Bartrina, pot ser el Roser, a la part de dalt de carrer del Roser. Allà també en tenim uns quants, de contenidors, que estan tocant la paret. Ja veurem què fem, perquè aquí sempre ens passa el mateix: ho volem a prop, però no al costat. També hem de pensar que ara, amb el nou contracte, com que farem el porta a porta comercial per a hotels i tota la resta, de totes les fraccions, els contenidors han d’anar més relaxats. A tot el comerç, a tota la restauració i a tots els grans productors —començant pels que en generen més—, tots aquests no faran servir els contenidors. Això evitarà desbordaments i altres problemes.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.