L’AFA de la Minerva es queixa del soroll de les obres a Can Saleta

Les famílies d’alumnes de la Minerva afirmen que el soroll de les obres de l’aparcament de Can Saleta, que es fan just al costat de l’escola, arriba a nivells que fan molt difícil seguir les classes. Diuen que, en alguns moments, és “insuportable”. Per això han presentat una instància a l’Ajuntament demanant mesures que permetin compaginar l’activitat lectiva amb les feines de la maquinària. També traslladaran la situació al Departament d’Educació per reclamar que es protegeixin els drets de l’alumnat.

La notícia de l’arrencada de les obres a Can Saleta va posar en alerta a les famílies d’alumnes de la Minerva, que van interessar-se per la possible afectació en el dia a dia a l’escola abans que les màquines s’hi posessin a treballar. Amb el curs en marxa, han vist confirmades les seves sospites. L’AFA es queixa que el soroll és tan fort que, en alguns moments, es fa “insuportable” i impedeix seguir les classes amb normalitat. Adil Marouan, representant de l’associació de famílies, ho descriu així:

Alguns professors i la direcció ens han dit que, aquests primers dies, el nivell de soroll de les obres ha sigut insuportable (…) No se sent ni l’explicació del professor, ni tan sols la conversa que pugui haver-hi entre dos alumnes o amb el professor.

Segons l’AFA, els representants municipals ja els van advertir que hi hauria impacte acústic, però asseguren que és molt més gran del que esperaven. Fa uns dies, l’associació va difondre un vídeo a les xarxes socials per denunciar el volum de soroll que arriba fins a les aules. Aquest es va enregistrar el divendres 25 de setembre a la tarda, on es pot veure l’excavadora a tocar de les instal·lacions educatives

Les obres es fan just al costat de l’escola, en el solar on s’ha de construir l’aparcament de tres plantes que donarà servei a l’ampliat hospital Sant Jaume, que està a l’altra banda.

Davant d’aquesta situació, les famílies han demanat informació a l’Ajuntament i també que valori prendre mesures per minimitzar-ho.

Volem saber si s’han mesurat els nivells de soroll, si consideren que són correctes i si es poden prendre mesures perquè les obres tinguin el mínim impacte possible en les classes.

Com a proposta, l’AFA apunta la possibilitat que els treballs d’excavació es facin fora de l’horari lectiu. A més, traslladaran la queixa al Departament d’Educació per reclamar que es protegeixin els drets de l’alumnat.

Notícies relacionades:

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.