Preocupació entre el personal de l’hospital per com es repartiran les places del nou aparcament
Les obres del futur aparcament de Can Saleta, que començaran l’1 de setembre, han despertat preocupació entre els treballadors de l’Hospital de Calella, que actualment aparquen al solar on es farà la construcció. De les prop de 200 places gratuïtes de què disposen ara, es passarà a només 85, que hauran de repartir-se entre el personal. Roger Pérez, cirurgià amb 18 anys d’experiència al centre i recentment nomenat president del comitè d’empresa, ha explicat a RCT que hi ha inquietud per saber quin criteri s’utilitzarà per adjudicar aquestes places. Les noves places seran de pagament, però parcialment finançades per la Corporació de Salut del Maresme i la Selva (CSMS). Segons ha indicat Pérez, el cost per als treballadors seria d’uns 40 euros mensuals, ja que l’hospital assumiria el 60% del preu total, que es calcula en 100 euros mensuals per plaça.
El futur pàrquing de Can Saleta, que s’ha de començar a construir l’1 de setembre, ha generat inquietud entre els treballadors de l’Hospital de Calella. Segons ha explicat Roger Pérez, cirurgià amb 18 anys d’experiència al centre i recentment nomenat president del comitè d’empresa, els empleats perdran més de 200 places d’aparcament gratuït.
Amb la construcció del nou pàrquing, aquestes places desapareixeran i, a canvi, se n’ofereixen 85 de pagament reservades per a personal laboral. La proposta ha causat malestar entre el personal. Segons els ha explicat la gerència del centre hospitalari, el cost estimat per als treballadors seria de 40 euros mensuals, ja que l’hospital assumiria el 60% del cost total, fixat en 100 euros. Tot i que per alguns perfils professionals aquest import pot ser assumible, Perez ha dit que per a treballadors amb sous més baixos pot ser una càrrega.
Reproductor d'àudioEl que ens preocupa més és que hi ha una sèrie d’inconcrecions. Si parlem d’un treballador qualificat que cobra 3.500 euros nets al mes, 40 euros és un preu assumible. Però també tenim treballadors no tan qualificats que cobren mil i pocs euros al mes. Aleshores, 40 euros ja comença a ser una càrrega. El que ens preocupa més és que hi ha una sèrie d’inconcrecions que no s’acaben d’explicar. Per exemple, tenim 84 places. Per qui són? Si hi ha 150 treballadors que demanen aquest abonament mensual, quin criteri s’ha de seguir per adjudicar les 84 places?
El comitè d’empresa preveu convocar una assemblea per informar els treballadors i estudiar possibles accions. A més, han sol·licitat una reunió amb l’alcalde per traslladar les seves preocupacions.
Durant el període d’obres, la direcció de l’hospital i l’Ajuntament de Calella han ofert solucions provisionals per al personal, com l’ús de l’aparcament de la Riera Capaspre amb capacitat per 500 vehicles i d’altres espais habilitats, encara pendents d’anunciar oficialment.
La problemàtica es veu agreujada per les dificultats de mobilitat. Segons Pérez, molts treballadors provenen de fora de Calella —de zones com el Vallès Oriental, el Maresme sud o la Selva— i depenen del vehicle privat per arribar a la feina, davant la precarietat del transport públic.
Reproductor d'àudioEl nostre hospital, sobretot pel que fa a treballadors qualificats, no es pot nodrir de gent de Calella, sinó que hi ha molta gent que ve de Barcelona, del Maresme Sud, és a dir, entre Mataró i Badalona, i del Vallès Oriental, la zona de Granollers, Sant Celoni, Cardedeu, i també hi ha molta gent que ve de la Selva. El transport públic és insuficient. Tots sabem com funciona la línia de Rodalies, la línia 1 i 11 de Rodalies. Els horaris dels autobusos no són suficients. Amb el Maresme Nord, fins a Malgrat, Palafolls i Blanes, hi ha un autobús, però no cobreix les freqüències. Per exemple, els del torn de tarda ja no el poden fer servir per tornar a casa, perquè surten a les 10 i a les 10.40 h, ja no hi ha autobús.
Tot i valorar la construcció del futur pàrquing, Pérez considera que la xifra de places reservades és insuficient i que cal revisar els criteris d’assignació.
La construcció del pàrquing, finançada per l’empresa pública Gesvia, suposarà una inversió de 8,5 milions d’euros i preveu autofinançar-se amb les aportacions dels usuaris i de la zona blava. Està previst que les obres comencin l’1 de setembre.


