S’intensificarà el servei de neteja i recollida selectiva durant l’estiu

El regidor de Neteja i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Calella ha confirmat l’activació imminent del reforç d’estiu en els serveis de neteja i recollida selectiva, tal com està contemplat per contracte. Ha posat d’exemple l’entrada en circulació d’un nou camió cisterna per rabejar els carrers – possible per la finalització de les restriccions per sequera – i la feina que es farà per mantenir els passos subterranis nets. En una entrevista a l’FM i +, Quim Pla ha assegurat que s’està fent un treball “a fons” per introduir millores i garantir que Urbaser compleix les condicions contractuals després d’uns anys de deixadesa per part de l’administració. “Un dels problemes amb què em vaig trobar és la falta de fiscalització”, ha dit. Sobre la futura concessió dels serveis, programada per al 2027, el responsable de l’àrea ha avançat que es planteja escurçar-la a un màxim de 8 anys.

Hi haurà reforç d’estiu de la neteja i recollida selectiva de la brossa que presta Urbaser per ajustar els serveis davant l’arribada de visitants a Calella. Ho ha confirmat el regidor Quim Pla a l’entrevista del magazine A l’FM i +, on ha detallat algunes de les actuacions que es podran reprendre ara que no hi ha les restriccions per sequera.
Reproductor d'àudioTraurem el camió cisterna, ja tenim les rutes que farà per netejar amb aigua, a banda d’utilitzar la hidronetejadora, que és per a coses més puntuals (…) Amb l’empresa que cobreix el Passeig Manuel Puigvert i els passos subterranis ja tenim també definit com s’intensificarà la neteja, sobretot pensant en la imatge que s’ha de donar a nivell turístic.
“Hem millorat però no estaré del tot satisfet mentre hi hagi incidències del servei o per incivisme”, ha reconegut Pla, qui ha animat a la ciutadania a seguir utilitzant les eines disponibles per comunicar-les: el canal de WhatsApp, que és la més immediata, o l’aplicació Calella a punt.
Reproductor d'àudioEn el moment que ens ho comuniquen, hi actuem. I després analitzem si es tracta d’un acte incívic, que té un camí, o d’una anomalia en el servei. Llavors parlem amb la UTE i mirem com ho podem solucionar.
El regidor s’ha referit a les situacions de desbordaments que provoquen queixes veïnals, com les que han arribat aquesta setmana a RCT sobre contenidors plens i andròmines abocades al seu costat.
“Si no es recicla a casa, tot acaba al contenidor de la resta i és fàcil que se saturi. Sabem que és un esforç, però així també milloraríem les xifres de selectiva, que no són les que voldríem”, ha indicat Pla, qui també ha referit incidències similars als recipients de paper i cartró perquè no es pleguen.
Sobre la futura concessió del servei que ara presta Urbaser i que s’ha de treure el 2027, es planteja escurçar-ne els terminis. El regidor ha indicat que el govern ha pres nota de l’experiència dels últims anys, quan ha dit que no es va fer la supervisió de la contracta com calia, com es denunciava des de l’oposició.
Reproductor d'àudioUna de les coses que vam detectar com a problema és la falta de fiscalització de la UTE, i en això ens hi hem posat molt forts. Hi ha molt bona comunicació amb l’empresa, s’hi han posat molt bé (…) El servei no està adaptat a les necessitats actuals, anem fent malabars per ajustar-lo (…) Amb les limitacions del contracte actual (…) El que no farem serà un contracte tant llarg. Sabem que la vida útil dels camions és de 8 anys, no el farem més llarg de 8 anys.
A continuació pots recuperar íntegrament l’entrevista al regidor de Neteja i Sostenibilitat, Quim Pla.
Que cojones si yo trabajo ahi hace 20 años de noche casi y urbaser sinhay baja no coje nadie , no nos arreglan los camiones son super peligrosos algunos falla direccion o suspension grua da movimientos bruscos la caja grua se mueve y frenos fallan, eso y mil cosas mas podria decir de esta contrata