El Swing torrencial de l’Oscar Peterson
El Swing torrencial de l´Oscar Peterson

“Quan toco, acostumo a cantar al mateix temps que les notes sonen al piano. Tot això és degut a que, abans de tocar el piano, em vaig dedicar a la trompeta. Sovint canto, amb certa antelació, allò que vaig a tocar. I en d’altres casos canto l’acompanyament d’allò que estic tocant.”
Oscar Peterson.
En Peterson sempre va reconèixer la influència dels pianistes Teddy Wilson, Art Tatum, Bud Powell i Nat King Cole, així com també la del saxofonista Lester Young, amb qui va tocar una temporada. Va saber crear, a partir dels seus mestres, un estil molt personal, càlid, net, brillant i torrencial.
OSCAR PETERSON “NIGHT TRAIN”, 1963. VERVE RECORDS.
Night train / C jam blues / Georgia on my mind / Bag’s groove / Moten swing / Easy does it / Honey dripper / Things Ain’t What They Used To Be / I Got It Bad And That Ain’t Good / Band Call / Hymn To Freedom
Oscar Peterson, piano Ray Brown, baix Ed Thipgen, bateria
OSCAR PETERSON “BLUES ETUDE”, 1966
If I were a bell / Shelly´s world
Oscar Peterson, piano Ray Brown, baix Louis Hayes, bateria Sam Jones, baix.


