Relleu pactat a la presidència del Consell Comarcal del Maresme
ERC ha cedit a Junts la presidència del Consell Comarcal del Maresme en compliment de l’acord de govern entre les dues formacions polítiques. Van pactar tenir una presidència compartida, els dos primers anys de mandat per als republicans, que van escollir l’alcalde de Palafolls, Francesc Alemany; i els dos últims per als juntaires. El relleu s’acabarà de formalitzar aquest divendres quan Rafa Navarro, l’alcalde de Premià de Mar, prengui possessió del càrrec en una sessió extraordinària a la seu de l’organisme supramunicipal, a Mataró.
El juntaire Rafa Navarro, alcalde de Premià de Mar, serà el nou president del Consell Comarcal del Maresme fins a finals de mandat, el 2027. Aquest divendres prendrà possessió del càrrec en la sessió que se celebrarà a la seu de l’organisme supramunicipal, a Mataró.
D’aquesta manera es formalitzarà el relleu pactat entre Junts i ERC, que van acordar governar plegades al Maresme i repartir-se’n la presidència, que els dos primers anys han assumit els republicans en la persona de Francesc Alemany, l’alcalde Palafolls que ahir va presentar la seva renúncia.
Per mi ha estat un orgull presidir el CCM després de ser un alcalde que l’havia posat a parir. La vida t’ensenya moltes coses. He tingut l’oportunitat d’intentar millorar-lo i seguiré fent-ho, només faltaria, perquè formo part del govern i complirem amb l’acció acordada.
View this post on Instagram
Coincidint amb el relleu presidencial, ERC fa un balanç positiu dels primers dos anys de mandat quan – segons indica – ha impulsat una acció de govern “transformadora, compromesa amb la justícia social, la transparència, la igualtat i la sostenibilitat”. El partit ha agraït la tasca d’Alemany i la implicació dels consellers que ho han fet possible. Els republicans lideren cinc àrees de govern: Drets i Serveis a les persones; Habitatge; Educació; Cultura i Joventut; i Governança i Sostenibilitat, que ha portat el calellenc Xavier Ponsdomènech.


