La veu dels pacients entra als hospitals de Calella i Blanes
La Corporació de Salut del Maresme i la Selva impulsa dos consells de pacients per escoltar de prop les seves opinions i millorar l’atenció sanitària als centres de Calella i Blanes.
Millorar l’atenció sanitària escoltant directament la veu dels usuaris. Amb aquest objectiu, la Corporació de Salut del Maresme i la Selva ha posat en marxa dos consells de pacients, un a l’Hospital de Calella i un altre a l’Hospital de Blanes.
Cada consell està format per 14 persones voluntàries dels municipis de referència de cada hospital, que participen a títol individual. L’objectiu és compartir vivències, detectar mancances i fer propostes que ajudin a millorar aspectes com el tracte, la comunicació, l’accessibilitat o l’estat dels espais, més enllà de l’atenció mèdica.
A Calella hi participen veïns de Canet, Calella, Pineda, Malgrat, Palafolls i Tordera. A Blanes, el grup inclou persones de Blanes, Lloret i Tossa. Les recomanacions que es recullin als consells seran traslladades a la Direcció de la Corporació, que estudiarà si són aplicables. Aquesta eina complementa altres canals ja existents, com les enquestes de satisfacció.
La iniciativa forma part del Pla Estratègic de la Corporació i referma el seu compromís amb una sanitat més humana, propera i centrada en les persones.


