Calella estrenarà nova marca turística la temporada vinent
Calella impulsa la creació d’una nova marca turística per modernitzar la seva imatge i posicionar-se com una destinació sostenible i atractiva durant tot l’any. Aquesta iniciativa forma part del Pla de Sostenibilitat Turística, que inclou una estratègia de màrqueting orientada a diversificar l’oferta turística més enllà de l’estiu.
La regidora de Turisme, Cindy Rando, ha explicat a RCT que els treballs estan en marxa i que esperen tenir-ho tot a punt per a la pròxima temporada. Fins ara, Calella continua promocionant-se sota el lema Calella Moments de Felicitat, que es va estrenar el 2014.
Estem treballant en un pla de sostenibilitat turística en destí, com bé sabeu, i ens van atorgar els 5 milions d’euros dels fons Next Generation. A l’eix 4, concretament a l’eix de competitivitat, hi havia una actuació que era dur a terme un pla de màrqueting, i dintre d’aquest pla hi ha una actuació que consisteix a crear la nova marca de Calella. Per tant, el que estem fent és treballar per complir amb totes les directrius, perquè entenem que si la sostenibilitat és un punt molt important, també hem de treballar la nostra marca amb la perspectiva de la sostenibilitat, com sempre diu l’alcalde. La marca també ha de modernitzar-se i actualitzar-se als nous temps que corren.
Turisme francès: una estratègia conjunta
Una nova marca dissenyada també per a promocionar el turisme durant tot l’any, amb especial atenció al mercat francès a l’hivern. Aquest és l’objectiu de la regidoria i l’empresariat, que treballen conjuntament per atraure visitants de manera continuada. A diferència d’altres turistes internacionals, el públic francès, per la seva proximitat, sol viatjar amb el seu propi vehicle. La campanya de promoció ja s’està duent a terme a través de dues revistes especialitzades en el sector: Petit Futé i Cap Catalogne.
Amb l’objectiu de continuar desestacionalitzant la temporada, vam creure oportú realitzar dues campanyes al mercat francès, les quals no són les primeres que duem a terme. Ja hem col·laborat en altres ocasions amb aquesta revista per promocionar la nostra ciutat. És cert que aquestes campanyes van més dirigides a un públic més sènior, ja que poden viatjar tot l’any, però també és veritat que a França les vacances no funcionen com aquí a casa nostra, i per tant ens permet destinar aquesta campanya també a les famílies. Venen amb el seu vehicle, així que és una molt bona oportunitat per publicitar-nos al país veí.
Aquesta iniciativa té com a objectiu compensar la caiguda d’ingressos durant l’hivern, causada pel tancament de molts hotels. Tot i que alguns empresaris són reticents a obrir tot l’any a causa de la reducció de preus dels paquets fora de la temporada alta, altres consideren que el turisme francès ofereix una oportunitat per mantenir els hotels oberts i augmentar l’ocupació. Rando ha destacat què pot oferir Calella més enllà de la temporada estival.
Nosaltres som una ciutat que ofereix al visitant una gran varietat de cultura, gastronomia i un entorn natural. Tenim un pulmó verd molt important, però, sobretot, la nostra idea és mostrar al visitant el patrimoni que tenim: la natura, la gastronomia i les festes que celebrem durant tot l’any. Volem potenciar aquests aspectes, així com explicar la història del municipi. Oferim una mica de tot, però sobretot volem destacar el nostre potencial com a ciutat i la nostra riquesa cultural.
Aquesta estratègia ja s’ha implementat en altres edicions amb bons resultats. L’any passat, per exemple, més de 5.000 turistes francesos van visitar Calella entre els mesos d’octubre i novembre.


