Obertes les inscripcions per a la 9a Caminada Solidària per l’Alzheimer
La iniciativa se celebrarà el 8 de novembre amb tres recorreguts adaptats a diferents nivells. Els diners recaptats es destinaran als programes de suport a persones amb Alzheimer i altres demències i a les seves famílies.
La 9a Caminada Solidària per l’Alzheimer i altres demències ja ha obert les inscripcions. La iniciativa, impulsada per la Fundació Privada de Salut del Maresme i la Selva – AVAH amb la col·laboració de Calella Marxa, se celebrarà el diumenge 8 de novembre, amb sortida a les 8:30 h des del monument de la Sardana, al passeig de Manuel Puigvert.
Sota el lema “Ajuda’m a recordar!”, la caminada té com a objectiu recaptar fons per finançar els programes d’acompanyament a persones amb Alzheimer i altres demències, així com donar visibilitat a aquestes malalties. La fundació ofereix atenció psicològica i neuropsicològica, a més de grups de suport per a familiars. Durant els primers nou mesos de 2026, el programa ha atès 246 persones, entre usuaris que rebien assistència i noves incorporacions.
Carme Puig, de la Fundació AVAH, ha explicat que activitats com aquesta són necessàries per mantenir els serveis gratuïts que ofereix l’entitat.
Des de la Fundació AVAH, abans Associació de Voluntaris, sempre busquem activitats que ens permetin recaptar fons, perquè els diners no ens cauen del cel. Ens financem a través de subvencions, donatius i les diferents iniciatives que organitzem per poder tirar endavant els nostres programes. Amb els anys, aquests programes s’han anat ampliant i cada vegada comptem amb més professionals, com neuropsicòlegs i treballadors socials. Tot això comporta unes despeses, especialment en salaris, i necessitem recursos econòmics per mantenir els serveis que oferim. Per això, una de les iniciatives que vam posar en marxa va ser aquesta.
La caminada comptarà amb tres recorreguts d’1,5, 7 i 11 quilòmetres, pensats per a participants de diferents edats i condicions físiques. El més curt transcorrerà pel passeig marítim i serà accessible per a persones amb mobilitat reduïda, mentre que els altres dos s’endinsaran per camins de muntanya de l’entorn de Calella.
Mercè Montserrat, de Calella Marxa, ha destacat que la voluntat és facilitar la participació del màxim nombre de persones possible.
La caminada té tres recorreguts diferents, pensats perquè hi pugui participar tota mena de gent. El més curt és d’1,5, completament planer, i consisteix a recórrer el passeig de mar d’anada i tornada. És una ruta accessible per a tothom, fins i tot per a persones amb dificultats de mobilitat. Després tenim un recorregut de 7 quilòmetres, pensat per a aquells que volen fer una mica de muntanya, però que no estan gaire acostumats a caminar. I, finalment, hi ha el recorregut més llarg, de 11 quilòmetres, adreçat a persones amb més experiència. Aquesta ruta s’endinsa més cap a la muntanya i arriba fins al terme municipal de Sant Pol de Mar.
Les inscripcions tenen un preu de 12 euros, mentre que els infants menors de sis anys hi poden participar gratuïtament. Es poden fer per internet o presencialment al vestíbul de l’Hospital de Calella, del 26 al 29 d’octubre i del 2 al 6 de novembre, de 10 a 15 h. També s’habilitarà un punt d’inscripció el dissabte 7 de novembre, de 9 a 13 h, al carrer Sant Joan, a tocar de la plaça del Mercat, i el mateix dia de la caminada, de 7:30 h a 8:30 h, al punt de sortida.
Tots els participants rebran una samarreta commemorativa i, en acabar, hi haurà un entrepà i una beguda. Els recorreguts més llargs també disposaran de punts d’avituallament.


