Amargant veu una escletxa “política” per regularitzar la nau i evitar-ne l’enderroc

amargant3

Amargant confia en la voluntat política per evitar l’enderroc de la seva nau, al Polígon Industrial de Sant Pol de Mar. Joan Amargant, el propietari de l’empresa de materials de construcció sobre la que hi ha l’ordre d’enderroc, apunta que hi ha fórmules urbanístiques que permetrien mantenir-hi l’activitat. En una entrevista al programa “Bon dia”, Amargant ha fet un repàs cronològics dels fets, des que es va definir el planejament urbanístic del sector industrial, l’any 1996; i ha atribuït tota la responsabilitat en “el cúmul d’errors comesos” a l’Ajuntament de Sant Pol de l’època. Lamenta que, per culpa d’això, l’empresa vegi perillada la seva continuïtat i la dels seus treballadors.

Joan Amargant ha exposat que l’Ajuntament de Sant Pol de Mar va concedir-los, l’any 1997, la llicència d’obres per al desenvolupament de la primera fase de construcció de la nau de 2.500 metres quadrats que tenen a tocar de l’autopista. Afirma que va ser projectada d’acord amb les indicacions tècniques municipals a menys de 50 metres de distància de la via.

El conflicte aflora tres anys més tard, quan sol·licita el permís per executar la segona fase i completar l’obra de la nau de magatzem. “Després d’anar a l’Ajuntament a parlar amb l’arquitecte municipal, ens diuen que Carreteres exposa que la distància no estava bé. Però ens fan la liquidació i ens cobren la llicència d’obres, i ens diuen que tirem endavant la nau perquè Carreteres estava equivocada. Es veu que els que estaven equivocats eren l’Ajuntament de Sant Pol de Mar”, ha relatat Amargant en una entrevista al programa Bon dia.

Amargant atribueix tota responsabilitat al govern presidit llavors per Francesc Pomès, que aquest dilluns ha comparegut davant el jutge acusat d’un delicte d’ordenació del territori, prevaricació i falsedat documental. També hi està imputat l’arquitecte municipal Albert Casals. El cas ha quedat vist per sentència.

El propietari de l’empresa de materials de construcció recorda que l’ordenament de la zona industrial es va haver de refer posteriorment a la seva aprovació, arran d’una sentència del Suprem. Apunta que això obre la porta a regularitzar urbanísticament la construcció, sempre que hi hagi voluntat política.

“Hi ha informes demanats per l’Ajuntament amb tècnics competents que diuen que, amb el temps que porta construït, es podria considerar urbà consolidat i, en aquests casos, es podria rebaixar la línia d’edificació dels 50 metres. Mira si es legal que aquí a la zona del Casarell hi ha 12 cases afectades que amb el Pla General ho arreglen”, ha apuntat.

Justament aquesta setmana hi ha prevista una reunió entre l’alcaldessa de Sant Pol de Mar i el conseller de Territori i Sostenibilitat, a la qual va dir Montserrat Garrido s’hi ha convidat també als representants de la plantilla.

Joan Amargant apel·la al sentit comú i resolgui “un despropòsit que pot arruïnar una empresa i moltes famílies”. “S’ha d’admetre que aquí hi ha hagut un cúmul d’errors des que es va crear la zona industrial però que no és just que els haguem de pagar la gent que van abonar quotes, llicències i vam aportar terrenys. Si nosaltres només volem treballar, no volem problemes amb ningú”, ha afirmat.

Amargant comparteix la versió dels treballadors que qui va denunciar la irregularitat, l’exregidora portaveu del PSC a l’Ajuntament de Sant Pol de Mar, Piedad Jiménez, ha actuat per despit i tenint motivacions personals.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *