Calella allotja el 5% dels passatgers de la nova línia britànica Jet2holidays

Imatge d'arxiu

La nova aerolínia que va començar a operar el maig passat a l’aeroport de Girona-Costa Brava ha transportat gairebé 8.000 turistes anglesos, que s’han allotjat en diverses destinacions del litoral gironí i altmaresmenc. Jet2holidays es presentava l’agost passat a Calella com un revulsiu per recuperar un mercat que resulta interessant per al sector turístic pels seus hàbits vacacionals: realitza estades llargues i prefereix viatjar fora de la temporada alta. L’aerolínia, que ofereix sis vols setmanals des de tres aeroports del Regne Unit, opera al territori de la mà de l’agència receptora World To Meet.

En gairebé tres mesos de funcionament, la companyia aèria de baix cost britànica Jet2holidays ha aportat 8.000 turistes al còmput d’ocupació provisional d’aquesta temporada d’estiu a les diverses destinacions de la Costa Brava i de la marca Costa de Barcelona-Maresme.

Són els clients que han contractat l’allotjament i el viatge en avió des dels aeroports de Glasgow, Newcastle i Manchester fins al de Girona Costa-Brava, en una estratègia comercial subvencionada amb fons públics per tal de dinamitzar-hi l’activitat arran de la marxa d’altres línies com Ryanair.

D’aquest volum de passatgers, el 5% ha optat per Calella. “El client acaba anant al lloc que li és més popular”, explica Xavier Fernández, director de World To Meet -abans NT Incoming-. “Dels 8.000 turistes britànics que han arribat entre maig i juliol, 2.150 han anat a Lloret de Mar, 2.050 a Malgrat de Mar, 1.100 a Tossa de Mar i uns 1.000 a Santa Susanna”, ha concretat. “A Calella n’han arribat 425  i a Platja d’Aro 232”, ha afegit.

Fernandez assenyala que el client és qui escull la ciutat on passar les vacances perquè l’operadora ofereix totes les destinacions i els hotels disponibles. En el cas de Calella són sis establiments.

Els resultats obtinguts fins al moment per la companyia avalarien l’aposta endagada per l’aerolínia britànica, fins al punt que podria avançar el pla de negoci presentat l’any passat. Es parlava llavors de triplicar el nombre de vols actuals -sis setmanals- en tres anys. “El 2017 ja hi haurà un increment molt gran que encara no s’ha fet oficial. Si en un primer moment es preveien 18 vols setmanals, la contractadora ja diu que arribaran a 23 i que començaran abans”, ha confirmat el director de World To Meet.

Els empresaris impulsors de la línia aèria aspiraven arribar a un trànsit de passatgers de 8.000 persones des del passat maig fins a finals de setembre. S’hauria pràcticament assolit a l’equador del mes d’agost.

Aquestes xifres donarien ales a l’objectiu de recuperar el pes del mercat britànic en l’activitat turística al litoral gironí i maresmenc“Anem pel bon camí. Cada vegada rebem més peticions i hi ha més touroperadors que ens reclamen. Jet2Hollidays acaba d’entrar amb moltes ganes d’agafar aquesta zona, i s’equipara a touroperadors grans com Thomson que porten tota la vida treballant aquí”, ha indicat.

En el cas concret de Calella, i segons l’estadística oficial, aquesta temporada ha augmentat l’arribada de turistes britànics en prop del 10%, consolidant-se com el tercer mercat emissor. Entre els mesos de maig a juny, s’han registrat 103.334 pernoctacions en els establiments d’allotjament locals, en relació al poc més de 94.000 del 2015. La seva despesa mitjana diària és de 128 euros.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *