Crida a fer un ús responsable de la platja

Imatge d'arxiu

Aquest any, la temporada de bany a Calella va començar abans de l’habitual. El servei de salvament i socorrisme a càrrec de l’empresa Pro Activa va entrar en funcionament els caps de setmana de maig i fins el 15 de juny, quan el personal va començar a treballar a diari, cobrint les platges Gran i de Garbí. Des d’aleshores, l’únic incident destacable que s’ha produït és l’ofegament d’una dona, a qui es va poder rescatar de forma exitosa. Amb tot, la portaveu del servei, Sílvia Segura, ha reconegut en una entrevista al programa La Ciutat que la presència de plataformes també els dona molta feina.

Tenir cap i fer un ús responsable de la platja és el principal missatge que ha volgut traslladar Delgado aquest matí des de Ràdio Calella TV. Fins al moment, el balanç de l’actuació del servei és prou bo, tenint en compte que s’han hagut de fer uns quants rescats, però només un per ofegament.

Una senyora que va sortir semi ofegada però que es va evacuar consicent i estable. Va passar a la platja Gran, a principis de juny (…) Incidir en les plataformes, que són molt xules, però s’atreveixen a anar-hi, es maregen i no es veuen amb cor de tornar. Les plataformes, allà on són, ens acostumen a donar molta feina.

L’experiència és un grau, també en el cas dels banyistes. Això explica que les principals actuacions que fa l’equip de salvament i socorrisme de platja sigui per imprudències que fan els visitants que no estan avesats al comportament de la mar.

El local és molt conscient perquè ha crescut amb el mar, el coneix i li té respecte. A vegades li costa més amb la gent de fora, que se l’ha d’informar més (…) Una de les actuacions preventives que més fem té a veure amb les criatures que es banyen soles, que resulta perillós si hi ha una mica d’onatge. De seguida pot fer un glop d’aigua i complicar-se.

Segura insisteix en tenir una especial cura amb els nens i recorda que a la platja també hi ha el perill de despistar-se i perdre’ls de vista. Per això resulta important que els petits vagin identificats amb les polseres que ofereixen els socorristes i que formen part de la campanya de seguretat que cada any impulsa la Diputació de Barcelona adreçada a totes les localitats costaneres.

L’accessibilitat és un dels valors que ofereix la platja Calella i que són importants a l’hora d’obtenir reconeixements com la Q de Qualitat o la bandera verda. Hi ha passeres de fusta, línies de vida i també el servei de bany adaptat, que cada cop té més demanda.

En el lloc de socors tenim a disposició dues cadires amfíbies. Recomanem que se’ns avisi abans per a grups per preparar l’operatiu (…) La demanda ha anat creixent i esperem que torni a anar molt bé. L’any passat es van fer 135 banys, en el 2017 van ser 107; quan en el 2016 van ser només 50. Ha augmentat en els dos últims anys, i aquesta és una feina molt agraïda.

Pro Activa fa un control diari de la presència de meduses, el que sovint determina el color de la bandera que s’hissa a les torres de guaita. Aquest juny i principis de juliol ens estariem movent dins d’uns paràmetres normals i assimilables a l’any passat; això sí, amb un període de 3 o 4 dies en què s’han acostat al bot de l’aigua bancs amb molts exemplars urticants, sobretot per les tardes.

A Calella ens ha afectat tres o quatre dies per la tarda. Han provocat picades però l’endemà sense problemes, i hi han tornat a la tarda. Pensem que amb les pluges d’ahir potser s’ha netejat i baixa la presència. Ens ha afectat però pocs dies.

La portaveu de Pro Activa ha relacionat les notícies que han circulat aquests darrers dies sobre falta de socorristes a l’estiu a les noves exigències per treure’s el títol oficial, quant a hores de formació, de pràctiques i al cost.

A continuació podeu escoltar íntegrament l’entrevista a Sílvia Segura, portaveu de Pro Activa Serveis Aquàtics:

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *