Els CAP continuen restringint les visites presencials per disminuir el risc de propagació de la Covid-19

CAMPANYA CORPO00000000

La pandèmia del coronavirus ha obligat als centres d’atenció primària a revisar els protocols d’atenció als seus usuaris per disminuir el risc de contagi en aquests espais tancats. Per això, i des de fa setmanes, els professionals prioritzen l’atenció telefònica o telemàtica en detriment de les visites presencials, que queden restringides a situacions d’urgència vital o per consultes i proves diagnòstiques prescrites pels mateixos facultatius. La Corporació de Salut del Maresme i la Selva acaba de posar en marxa una campanya per conscienciar la població de la importància de trucar als CAP abans d’acudir-hi.

La campanya incideix en què davant de qualsevol problema de salut o consulta es truqui al CAP. D’aquesta manera es redueix la presència de persones als centres i s’optimitzen millor els recursos. Imma Morató, directora d’Atenció Primària de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, ha explicat que la mesura segueix les indicacions que estan donant les autoritats sanitàries per disminuir el risc de contagi.

Seguint les recomanacions del Departament de Salut per evitar acumulació de gent en llocs tancats, intentem donar resposta a les demandes dels usuaris, però per via telefònica. El més important és que truquin abans de venir al CAP.

Quan el pacient truca al seu centre d’atenció primària, el personal d’admissions l’atén i, si es tracta d’un problema de salut, es trasllada la informació als professionals sanitaris, que llavors es posen en contacte i decideixen, sempre sota criteri mèdic, si és necessari el desplaçament.

Des de l’organisme sanitari també es recorda les possibilitats que ofereix l’espai digital La Meva Salut per demanar, canviar o anul·lar visites, renovar el pla de medicació, consultar els resultats de proves diagnòstiques o tramitar baixes laborals. Cal donar-se d’alta emplenant el formulari de dades personal que hi ha disponible a lamevasalut.gencat.cat.

La campanya de conscienciació per reduir les visites presencials als CAP se suma al seguit de mesures que s’han hagut de prendre en l’entorn sanitari com a conseqüència de la pandèmia del coronavirus: senyalització de cadires per mantenir la distància de seguretat, senyalització davant del taulell d’admissions o dispensadors de gel hidroalcohòlic repartits per les instal·lacions.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

  Accepto la política de privacitat