Els drets dels consumidors arrel de la gran apagada

Puc reclamar si se m’ha fet malbé el menjar del congelador o se m’ha espatllat un aparell elèctric com a conseqüència de l’apagada general de dilluns? O si m’han cancel·lat un vol o un viatge en tren? El Consell Comarcal del Maresme emplaça a dirigir-se a les oficines i serveis d’informació al consumidor per conèixer els nostres drets i les possibles vies de reclamació en cas d’haver patit danys o perjudicis per la falta de subministrament elèctric. A Calella, es pot concertar una visita amb el responsable de l’OMIC trucant al 93 769 72 40 o enviant un correu electrònic a aj035.consum@calella.cat.

El referent a Calella per conèixer els nostres drets com a consumidors és l’OMIC. I podeu concertar-ne una visita si heu partit danys o perjudicis com a conseqüència de la gran apagada elèctrica d’aquest dilluns, amb més de 12 hores sense llum en algunes zones de la ciutat.
Per normativa, les companyies de subministraments –llum, aigua, telèfon i internet, etc.– estan obligades a descomptar en la propera factura el temps que l’abonat hagi estat sense servei. Per tant, cal revisar bé les factures i, si és necessari, reclamar a l’empresa.
En el cas de disposar d’una assegurança multirisc, s’ha de comprovar si la pòlissa cobreix els danys i perjudicis ocasionats pels talls de subministrament. Si és el cas i s’opta per reclamar tant pel tall del servei com per danys en els béns, cal especificar-ho de forma conjunta en el mateix comunicat del sinistre. Si l’asseguradora o l’empresa de subministrament no atén la demanda, es pot presentar una reclamació a través de l’OMIC.
Podeu consultar aquí les casuístiques específiques en casos de cancel·lació de vols o viatges en tren i autobús; o si s’ha anul·lat un esdeveniment.