Els pacients del CAP de Calella podran fer consultes virtuals a partir del 2017

lamevasalut

El Departament de Salut acaba de presentar una nova prestació de la plataforma virtual La Meva Salut que s’ha provat de forma pionera en 149 Centres d’Atenció Primària de Catalunya. Es tracta de la possibilitat de fer consultes mèdiques enviant missatges de correu electrònic, evitant desplaçaments i descongestionant el servei, sobretot en èpoques on s’assoleixen puntes d’activitat. Des de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva s’ha confirmat que s’oferirà tant bon punt el servei es desplegui pel territori.

L’adjunt a la direcció de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, Marcel Prat, ha explicat que aquesta nova prestació es posarà a disposició de tots els pacients de l’àrea sanitària a partir del 2017, de la mateixa manera que ja poden accedir a la informació que es troba a l’espai La Meva Salut.

“En el moment que la plataforma ofereixi aquesta nova prestació ens hi podrem afegir. S’està plantejant com connectar el professional sanitari amb el pacient dins una plataforma segura, i ja s’establiria dins del programa amb quin professional i com es dóna la respota”, ha dit Prat a Ràdio Calella TV.

El programa d’eConsultes, que ja s’ha provat de forma pionera posant en contacte 4.500 pacients i 687 metges, s’afegirà a la cartera de serveis que es gestionen des de l’espai La Meva Salut, al qual cal registrar-se per accedir-hi. L’adjunt a la direcció de l’organisme sanitari ha recordat quins serveis ofereix actualment, a partir de la informació que hi transmeten també per exemple el CAP o l’Hospital de Calella. “Des del full de receptes cròniques que es pugui perdre, veure el resultat d’una analítica, un informe hospitalari.. És una bona eina que, per registrar-s’hi, s’ha d’anar al CAP a buscar el codi”, ha detallat.

I això contribuirà a descongestionar els CAPs, en un dels avantatges més clars de l’eina que el director del CatSalut va posar de relleu en la presentació del programa. En altres països, aquesta prestació ha aconseguit reduïr un 40% les visites presecials als centres de salut. El sistema garanteix rebre resposta en un termini màxim de 48 hores laborables i permet enviar arxius adjunts a la consulta.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

  Accepto la política de privacitat