Fil a l’agulla a la reparació de les cruïlles de la Riera Capaspre

Operaris treballant en la reparació del paviment de la Riera Capaspre en una imatge d'arxiu

Aquest gener s’iniciaran els treballs per col·locar un paviment recobert per material sintètic que s’ha provat a l’entrada d’un aparcament molt transitat. Ha donat bons resultats i l’Ajuntament de Calella ja ha fet l’encàrrec del projecte, que arrodonirà les intervencions puntuals que s’han fet a la Riera Capaspre per reposar les rajoles trencades. El tinent d’Alcaldia de Territori i Obres Públiques, Jordi Sitjà, ha confirmat que els treballs estaran enllestits, segons el previst, abans de Setmana Santa.

La idea és reforçar amb un material d’alta resistència el ferm de les cruïlles, on hi ha una intensa circulació i pas de vehicles de gran tonatge, com per exemple camions de transport i autocars. La prova que s’ha fet aquesta tardor a l’entrada de l’aparcament del supermercat Dia ha donat bons resultats i ara es col·locarà als quatre encreuaments de la Riera Capaspre.

“Hem fet una adjudicació de l’actuació per fer les cruïlles de Riera Capaspre amb Turisme, Diputació, Riera i Barcelona; dues baixant a la dreta i dues a l’esquerra. A totes elles hi farem aquest tractament. És una adjudicació que s’ha fet per 44.700 euros, aproximadament; i que ha de començar en el decurs d’aquest mes de gener”, ha informat Sitjà.

Sitjà ha explicat que l’adjudicació es va fer a finals d’any, però que el material necessari estarà disponible, per iniciar els treballs, en les pròximes setmanes.

Aquesta actuació s’afegeix a la substitució de les rajoles que hi havia trencades, especialment davant el nucli de contenidors de la plaça de Bunyol, i a la col·locació de cubs de formigó que impedeixen l’accés de vehicles a la zona de pas de vianants. També tenen una funció de protecció ciutadana.

“S’han posat daus de formigó, els mateixos que hi ha al carrer església, que fan una doble funció: actuen d’element de seguretat i impedeixen l’accés dels vehicles que ens preocupava especialment pel trencadís de rajoles. Entre les actuacions que hem fet i les que farem, i que blindem l’accés, entenem que el funcionament de la Riera serà el correcte i només calgui fer manteniment de rajoles puntualment trencades”, ha indicat.

S’havia plantejat la possibilitat d’instal·lar pilones de protecció, que podrien tenir una major integració paisatgística amb l’entorn; per protegir aquest espai especialment concorregut a l’estiu. L’opció finalment escollida és la que funciona també al carrer Església i que té un caràcter mòbil.

A continuació podeu recuperar íntegrament l’entrevista a Jordi Sitjà a l’Info Migdia.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *