Neix Maresme Latino amb una gran festa inaugural a Calella

Calella comptarà amb una nova entitat cultural. L’associació Maresme Latino s’ha constituït recentment amb l’objectiu de promoure la cultura llatina i crear espais de convivència, i es donarà a conèixer amb una festa inaugural el pròxim 30 de maig a la Fàbrica Llobet-Guri i la plaça Conrad Prat.

La iniciativa neix de la unió de diversos col·lectius que, inicialment, es trobaven per jugar futbol i van decidir organitzar-se formalment per tenir més presència i impulsar activitats. Així ho explica el seu president, Edgar Fernández:

Vam començar pel futbol, però ens vam quedar sense espai i per poder tenir-ne havíem de fer una associació. A partir d’aquí vam veure que no n’hi havia cap que representés el nostre col·lectiu, que també inclou a gent d’aquí, tot i que s’identifica més amb els llatins sud-americans.

La jornada inaugural combinarà dos espais i formats. A la plaça Conrad Prat hi haurà activitats gratuïtes a l’aire lliure, amb un pati gastronòmic amb cuina de diferents països —com Argentina, Uruguai, Colòmbia o Mèxic— i actuacions musicals. Paral·lelament, la Fàbrica Llobet-Guri acollirà concerts en directe, DJs, animació i mostres d’artesania, amb entrada de pagament i aforament limitat.

Més enllà de la celebració, l’entitat neix amb vocació de continuïtat i amb projectes socials sobre la taula. Entre aquests, destaca la col·laboració amb una fundació vinculada a infants amb autisme PIPPO, amb la voluntat d’impulsar un casal inclusiu de cara a l’any vinent. També es plantegen com un espai per donar visibilitat a artistes i emprenedors.

Nosaltres col·laborem també amb una futura fundació que es diu PIPPO, que és de nens amb autisme, també arrel de que nosaltres ens vam constituir com a associació, vam començar a treballar amb ells, i el nostre projecte va per aquest camí perquè així l’any que ve els nois i noies tinguin un casal inclusiu més formal, més ben constituït pels nens i nenes. Després volem intentar que artistes i emprenedors tinguin la oportunitat d’expressar la seva cultura i els seus productes.

Des de l’associació esperen que la inauguració serveixi per donar-se a conèixer i aconseguir una bona acollida per part de la ciutadania, en un projecte que vol sumar i enriquir el teixit cultural local. Les entrades ja estan disponibles a partir de 5 euros a entrapolis.com.

 

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.