Previsions positives per al turisme de Calella en temporada alta
El sector turístic preveu que l’ocupació a Calella en temporada alta es mourà per sobre del 80%, millorant les xifres de juliol i agost del 2024 “que ja van ser bons”, ha dit el vicepresident de l’Associació Turística de Calella (ATC), Josep Villegas, en declaracions a RCT. L’empresariat treballa amb dades que els conviden a l’optimisme davant les setmanes claus de la temporada, que coincideixen amb l’època vacacional del client majoritari. És a dir, el turista català i espanyol, i el del sud de França, que s’ha posicionat com un dels mercats emissors més importants per la destinació local d’ençà de la pandèmia de la covid.
Bones previsions per la temporada turística alta a Calella. El sector de l’allotjament preveu que les ocupacions dels mesos de juliol i agost es mouran per sobre de les xifres de l’any passat. Es parla d’un increment d’entre el 2% i el 8%, en funció del tipus d’establiment.
La referència és la dada de juny, amb el 80% de les places disponibles venudes, segons el recompte provisional de l’Associació Turística de Calella, que parla amb optimisme del comportament dels dos pròxims mesos tenint en compte les reserves que ja s’han confirmat. Josep Villegas és el vicepresident de l’associació que representa el sector turístic calellenc:
Estem una mica per sobre de l’any passat, que ja va ser una bona temporada. Parlem d’un 80% d’ocupació al juliol i encara del 70% per al mes d’agost, però perquè la gent té la tendència de reservar a última hora.
Segons Villegas, això s’explica per diversos motius. El primer, que Calella és una destinació turística de sol i platja que continua agradant; i en segon lloc, que l‘empresariat local – que és molt heterogeni, des de petites empreses familiars a grans grups – treballa de forma incasable durant l’any per aconseguir omplir les habitacions d’hotels i aparthotels i parcel·les de càmping.
Aquesta temporada, passar les vacances a Calella resulta una mica més car perquè s’han apujat les tarifes, però per ajustar-los als costos que han anat augmentant en els últims anys, tant de subministres com de personal. “La destinació no és una illa i els preus venen condicionats a l’oferta de l’entorn”, matisa Villegas.
Estem a preus al nivell de Santa Susanna, una mica per sota perquè allà els hotels són més grans i nous (…) En general, els preus no són baixos, però varia en funció del tipus d’establiment o si parlem de l’inici o final de la temporada, o dels mesos centrals de juliol i agost.
A quin turista s’espera aquest estiu? Mercats emissors tradicionals com el francès i l’alemany competeixen amb el turista nacional – català i espanyol – com els més importants per a la destinació local durant l’estiu. Els primers, amb estades majoritàriament més llargues i el de proximitat, que també es caracteritza per fer escapades curtes de cap de setmana.
Seguim amb francesos, que és un mercat que hem consolidat fort d’ençà de la pandèmia, amb els alemanys i encara és important el turisme nacional, sobretot de cap de setmana, encara que s’ha reduït. Entre d’altres motius perquè ens hem vist obligats a apujar el preu de les estades.
Des de l’ATC es valora molt positivament totes les activitats i propostes culturals o d’oci que es programen a Calella durant l’estiu perquè, com a mínim, fan més agradable l’estada dels turistes. Assegura Villegas que això ens diferencia i ens situa per davant d’altres destinacions com Santa Susanna. Amb tot, reconeix que la platja continua sent el principal valor de la destinació i explica que les intervencions que s’hi han fet per naturalitzar-la i fer-la més neta i saludable estan tenint bona acollida.
La platja, el comerç, l’ambient que hi ha… La platja continua sent molt valorada, no hem rebut cap imput negatiu dels clients sobre les actuacions que s’hi estan fent. Ho observen i sembla que tot és positiu.
L’ATC i Calella Comerç i Empresa col·laboren amb l’organització del concert de LOS40 on Tour d’aquest dissabte 5 de juliol a la Riera Capaspre (a partir de les 21h).


