Quines són les destinacions preferides dels calellencs i calellenques per Setmana Santa?

Aquesta Setmana Santa pot marcar un punt d’inflexió en positiu de l’activitat turística. El sector de les agències de viatges constaten un augment de les contractacions, d’aproximadament un 40%, que apunten cap a una clara recuperació de l’activitat després de dos anys de restriccions per la pandèmia del coronavirus. A Catalunya, tenim per endavant un pont de quatre dies de festa –entre Divendres Sant i Dilluns de Pasqua– que s’aprofitaran per redescobrir el país o buscar el sol de les illes. Els que poden afegir-se’n uns quants per davant o per darrera, s’han aventurat a agafar l’avió per fer viatges més llargs cap al continent africà o americà.

Des de Viatges Tauro, Marc Moreno, explica que, a diferència dels anys prepandèmics, quan s’aprofitava la Setmana Santa per viatjar per Europa, ara es busquen destinacions més pròximes.

La gent de Calella es fantàstica perquè fa proximitat, a la curta i a la llarga. Tota la península Ibèrica, inclòs Portugal; les totes les illes. Alguns van més lluny, potser Àfrica o una altra vegada els EUA; i gràcies a això mica en mica es va reactivant el turisme.

Tot i mostrar un optimisme contingut, Moreno reconeix que la tendència de les últimes setmanes apunten cap a una reactivació del sector. Ho atribueix també a la iniciativa de la Generalitat d’oferir descomptes per a escapades interiors –la campanya Estalviatge–. Sigui com sigui, la gent té ganes de sortir i recuperar l’afició a viatjar.

La gent entén que ha fet tot el que se li ha dit, i més, que hi ha vacunes, i no vol continuar tancada. Hi ha ganes de sortir al carrer i tornar a viure, hi ha molta il·lusió.

Portals especialitzats xifren en gairebé 300 euros l’increment de la despesa turística per persona durant aquesta Setmana Santa, en comparació a l’any anterior a la pandèmia. La inflació i l’encariment dels preus de productes bàsics i els carburants en són el motiu.

Tot el que s’ha incrementat s’acaba notant en el preu final. Es podran trobar ofertes econòmiques però que no es poden comparar amb les dels anys 18 i 19. Començant per l’alimentació i els productes bàsics de cara als hotels, que evidentment ho han de repercutir; o l’electricitat i els carburants, que d’això n’estem tots afectats.

Com a destinació turística receptora, les perspectives d’ocupació a l’Alt Maresme no són tan optimistes, en part com a conseqüència de la guerra a Ucraïna, que ha fet perdre molta clientela internacional. S’estima que l’ocupació rondarà el 60%.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *