Afectats de la 618: “Volem que se’ns garanteixi poder anar a la feina o a estudiar”

Els usuaris de la línia de bus interurbà que connecta l’Alt Maresme amb Barcelona han dit prou. Una seixantena de viatgers habituals s’han organitzat per reclamar millores urgents al servei, que denuncien que continua saturat en hores punta, tant d’anada com de tornada. Expliquen que en el millor dels casos poden pujar-hi dempeus o asseguts a terra; però que molt sovint els conductors ni tan sols s’aturen a les parades perquè ja van plens. Aleshores, no tenen altra opció que agafar el tren, amb el risc d’arribar tard a la feina o als estudis. La setmana passada, representants de la plataforma es van reunir amb els alcaldes de Calella, Pineda i Sant Pol de Mar per demanar-los que intercedeixin davant del Departament de Territori, que és el responsable del servei. Van traslladar-los un catàleg de peticions: augmentar la freqüència de pas en hores punta i també els caps de setmana —“la gent també treballa dissabtes i diumenges”, recorden—, i donar veu als usuaris en el procés de nova adjudicació del servei, prevista per a l’any vinent. “Això no depèn de Madrid, no poden tirar pilotes fora”, ha advertit Toni Valdivia, de Sant Pol de Mar, un dels portaveus de la plataforma.

Se’ls ha esgotat la paciència als usuaris de la línia 618 de bus que connecta l’Alt Maresme i Barcelona i que fan servir treballadors i estudiants que cada dia han d’anar i tornar de la capital catalana. Descriuen una “situació crítica” del servei com a conseqüència de l’augment de la demanda dels últims mesos. “Ha mort d’èxit”, reconeix Toni Valdivia, veí de Sant Pol de Mar, i un dels portaveus de la plataforma d’afectats que reclama millores urgents.

Explica que els problemes es concentren en hores punta, amb busos plens fins dalt i molts passatgers que es queden a terra, obligats a buscar alternatives de transport. Però n’hi ha només una: la Renfe.

La gent de Calella i Sant Pol de Mar o anem dempeus o senzillament ja no podem pujar. El més habitual és que passin de llarg perquè ja no tenen seients disponibles. Com que no tenen una freqüència de pas de cada 15 ni 20 minuts, sinó que en hores punta passen al cap d’una hora, l’altra opció que tenim és anar a buscar el tren i patir el desastre de Rodalies.

El problema, diu, no és només d’anada cap a Barcelona, sinó també de tornada al migdia i al vespre, amb cues llarguíssimes de gent esperant poder pujar a l’autocar.

Has d’anar molt d’hora perquè sinó, no puges. També ens trobem que hi ha tanta demanda que els autocars no poden absorbir el volum de gent que vol tornar cap a l’Alt Maresme.

Els afectats s’organitzen a través d’un grup de WhatsApp que ells mateixos han batejat com Els patidors del bus. D’aquí va sorgir la iniciativa de reunir-se amb els alcaldes de Calella, Pineda i Sant Pol de Mar, trobada que van celebrar la setmana passada per traslladar-los les seves queixes.

Valdivia recorda que la responsabilitat del servei recau en el Departament de Territori de la Generalitat, que fa poc ha reforçat les línies exprés entre Mataró i Barcelona davant una situació similar de col·lapse.

Els usuaris demanen als alcaldes Marc Buch, Sílvia Biosca i Albert Zanca que intercedeixin perquè Territori els escolti directament, amb la presència tant de responsables polítics com tècnics, i que s’hi aportin solucions immediates.

Això no depèn de Madrid, no podem tirar pilotes fora, és competència plena de la Generalitat (…) Demanem a la reunió la presència d’un alt nivell tècnic, no només la part política, perquè ja se’ns plantegin solucions perquè, sinó, sempre queda en un “ho traslladarem” o “mirarem quines opcions de millora hi ha”… i et quedes en un brindis al sol. No estem per això. Volem que se’ns garanteixi que puguem anar a la feina i a estudiar.

Els usuaris de la 618 formulen tres peticions concretes: augmentar la freqüència de pas en hores punta, ampliar el servei dels caps de setmana, i participar en la planificació del nou contracte de la línia, actualment gestionada per Segalés, que finalitza l’any vinent.

Notícies relacionades:

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.