Tejada reclama obrir un expedient per les irregularitats en la concessió d’El Paso
Calella en Comú Podem defensarà al ple de desembre que s’obri un expedient pels impagaments en la concessió del bar El Paso, confirmats pel govern. El partit demana accés a tota la informació sobre el contracte i el deute acumulat, i que s’aixequi acta de l’estat de conservació de l’establiment municipal. El portaveu Sebastián Tejada denuncia falta de control per part de l’Ajuntament de Calella durant els últims anys. “Segurament no s’ha tractat aquesta concessió com es tracta un ciutadà quan no paga el rebut de l’IBI o de les escombraries”, ha assenyalat.
Els comuns portaran al ple de desembre el cas dels impagaments del bar El Paso per demanar que s’obri un expedient que aclareixi a quant ascendeixen els imports del cànon no satisfets, el detall del contracte de concessió municipal i l’estat de conservació de l’establiment. Pel portaveu del partit, Sebastián Tejada, tot plegat ha de conduir a l’extinció de la concessió que estaria a punt de finalitzar.
Tot l’historial de pagaments, si s’ha actualitzat el cànon, que es valorin els interessos de demora exigibles i, òbviament, el que demanem és que s’encarregui als serveis tècnics municipals un inventari i una valoració de l’estat de conservació i del manteniment de la instal·lació municipal i s’obri expedient que, per força, ha de ser sancionador i ha d’acabar amb l’extinció de la concessió.
Calella en Comú Podem explica que l’única informació que té el partit sobre la concessió d’El Paso provés de les liquidacions pressupostàries, entre el 2014 i el 2024. Segons Tejada, les irregularitats han sigut constants, amb retards i impagaments d’un cànon que puja a poc més de 15.000 euros anuals.
Podria dir que en els anys 2017, 2018, 2021, 2023 i 2024 no hem detectat cap pagament, i que el 2022 es va perdonar gairebé tot el cànon municipal. La resta d’anys, la informalitat ha sigut la norma general.
El portaveu dels comuns retreu la manca de control dels últims governs municipals i alerta de la “greu afectació” que, al seu entendre, això té per a la hisenda local. També assenyala permissivitat amb el concessionari. “Segurament no s’ha tractat aquesta concessió com es tracta un ciutadà quan no paga el rebut de l’IBI o de les escombraries”, ha dit Tejada, qui també ha respost a les declaracions del portaveu de Junts, Josep Grima, que a Ràdio Calella TV va demanar respecte per a la família Bujan, titular de la concessió.
El senyor Grima no ha explicat què ha passat amb la concessió d’El Paso durant els anys en què hem detectat les irregularitats, simplement s’ha refugiat en un sentimentalisme barat. Es refugiarà de la de la incompetència, deixem-ho de, deixem-ho en aquest moment en la incompetència de la Hisenda municipal i, per extensió, del govern de Calella.
El portaveu de Junts va confirmar els impagaments de la concessió municipal afegint que l’Ajuntament disposa dels mecanismes per exigir el cobrament del cànon. “Som una administració pública, tard o d’hora s’acabarà cobrant”, va dir Grima.
Notícies relacionades:


