Trigaran un màxim de 9 mesos a reconstruir el pont per on passa la línia de tren

Imatge del pas del riu Tordera per Malgrat de Mar

La caiguda dels ponts de Malgrat de Mar per on passa la via del tren i la carretera BV-6001 és una de les principals afectacions de la borrasca Gloria a les comarques del Maresme i la Selva. Pel que fa al pont d’en Pixota, el desbordament de la Tordera ha deixat les vies sospeses a l’aire i la circulació de trens suspesa per un període d’entre 6 i 9 mesos. Això és el que va anunciar ahir el conseller Damià Calvet, que va dir que Territori xifra en 5 milions d’euros l’inversió per afrontar la reconstrucció del pont.

Les línies R1 RG1 han quedat suspeses entre Malgrat de Mar i Blanes com a conseqüència de l’esfondrament parcial del pont per on passen els trens.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, que ahir va fer una avaluació dels danys sobre el terreny, preveu que els treballs tinguin una durada d’entre sis i nou mesos.

Amb un primer contacte amb Adif, ja hem fet una avaluació del que podria significar la reparació d’aquest pont i estem parlant entre sis i nou mesos. Entre sis i nous mesos en les que la R1 no podrà arribar fins a Maçanet Massanes sinó que s’haurà de quedar a Malgrat i per tant haurem de reconfigurar el servei ferroviari de la R1.

Calvet apunta que durant el temps que s’estigui fent les obres s’haurà d’oferir als usuaris de Renfe un servei alternatiu que cobreixi el tram afectat.

Haurem de pensar un transport alternatiu de Maçanet Massanes, de Tordera i Blanes fins a Malgrat i haurem d’ajustar horaris per continuar prestant servei de transport públic, en aquest cas, mixt bus ferroviari el més eficient possible.

En la mateixa línia s’ha expressat l’alcalde de Malgrat de Mar, Joan Mercader, que ha fet una sol·licitud formal a Adif, la gestora de les infraestructures ferroviària.

Estem parlant de possibilitar un servei alternatiu a través d’autocars en el qual des de Malgrat es pogués anar a Barcelona, llavors des de Malgrat es pogués anar a Blanes i de Blanes a la part de Girona. Parlant doncs amb Adif, fer aquest servei que hauria de ser bastant regular.

Durant els propers dies, tècnics municipals i de Renfe analitzaran la situació d’aquestes infraestructures.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *