Calella negocia el reforç del servei del bus interurbà

Parada del bus al Rierany dels Frares

La línia del bus que connecta Calella i Pineda de Mar, amb parades claus a l’Hospital Sant Jaume o l’Institut Bisbe Sivilla, s’ha vist darrerament desbordada d’usuaris i, davant d’això, els dos ajuntaments han començat a negociar amb Segalés per explorar la possibilitat de reforçar el servei. El tinent d’Alcaldia de Mobilitat de Calella, Soufian Laroussi, s’hi va reunir primer, la setmana passada, i el consistori pinedenc ho hauria fet ja, també de la seva banda; ja que es tracta d’una línia subvencionada per les dues poblacions. Incrementar la freqüència de pas en els termes que s’han plantejat – incorporar sis nous trajectes entre setmana – suposaria un cost afegit de 50.000 euros.

En declaracions a RCT, Laroussi ha indicat que el reforç permetria reduir a la meitat la freqüència de pas en hora punta, que ara és d’uns 20 minuts aproximadament. Ell mateix ha comentat la problemàtica que s’ha detectat darrerament amb la línia de bus interurbà.

Estem tancant primer els horaris d’entre setmana degut als problemes que hi ha hagut amb els escolars que van a l’institut, però també dels caps de setmana. La nostra proposta passa per reduir el temps d’espera que ara és de 20 minuts perquè sigui de tan sols 10 minuts.

Entre els serells per tancar l’acord, hi ha la part econòmica. Els càlculs són que el reforç del servei suposaria un sobrecost de 50.000 euros als diners que els dos ajuntaments ja inverteixen anualment per mantenir la línia 691, que funciona de quarts de set del matí a dos quarts d’onze de la nit, els dies entre setmana.

L’increment de la freqüència de pas dels autobusos suposaria un cost de 50.000 euros més. Ara estem en contacte amb la Generalitat per obtenir recursos econòmics perquè aquest és un servei que depèn de l’administració catalana.

Recorregut i parades del servei de bus interurbà Calella-Pineda de Mar

El títol senzill de la línia 691 costa 2,40 euros. També es poden utilitzar els títols integrats de la T-Usual, T-Casual i la T-Mobilitat.

Damunt la taula, també hi ha la possibilitat d’ampliar el servei de bus nocturn, la línia N82, que no passa entre les 22 i les 24 i, de matinada, entre 4 i 6h.

 

Compartir

Potser t'interessa

1 Resposta

  1. Dory ha dit:

    Serveix la targeta rosa de Barcelona?
    Vinc amb tren i hi
    paso llargues temporades al meu pis de Calella , i a l’estiu agafo al trenet , i hi ha un preu reduit per qui te + de 65 anys.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *