Cindy Rando sobre les 1.500 places hoteleres ocupades per no turistes aquest estiu

Tal i com va avançar RCT, fins a 1.500 places hoteleres de Calella estan ocupades aquest estiu per treballadors de la reforma del Camp Nou, refugiats i persones en situació irregular, un col·lectiu que no coincideix amb el perfil per al qual van ser concebudes aquestes instal·lacions. Una situació que ha generat tensions en el sector turístic local. Representants comercials i hotelers expressaven la seva preocupació fa pocs dies, alertant d’un impacte directe sobre el model de turisme tradicional.

Cindy Rando, regidora de Turisme de l’Ajuntament de Calella, ha dit que aquest és un tema ‘’delicat’’ i que cada hoteler té dret a decidir com utilitzar les seves instal·lacions, sempre que compleixi amb els estàndards de respecte envers la ciutat.

És un tema molt delicat. Al final cada hoteler pot fer el que vulgui a casa seva sempre i quan respecte a la ciutat. Jo crec que tot el que perjudiqui la imatge i l’esforç que es fa des del sector privat i des del sector públic per atraure un turisme de qualitat a la ciutat és molt dolent. Tot i així sempre amb el respecte que cal tenir cap a aquell hoteler o aquella cadena hotelera que consideri que ha de portar un altre tipus de públic aquí.

La regidora de Turisme ha destacat que Calella és una ciutat acollidora, especialment quan es tracta de persones que, per raons de guerra o altres circumstàncies difícils, han de fugir dels seus països d’origen. No obstant això, ha insistit que aquesta acollida ha de ser sempre de manera provisional.

En referència a les imatges virals de la baralla a l’Hotel Esplai de fa unes setmanes, protagonitzada pels treballadors que estan fent el Camp Nou, la regidora ha expressat que no és agradable veure com Calella és notícia per la presència d’un públic que genera conflictes. Ha subratllat que aquest tipus d’incidents perjudica seriosament la imatge de la ciutat i desmereix l’esforç que molts empresaris fan per mantenir una oferta turística de qualitat.

Tot i així, nosaltres també li he de dir, som una ciutat acollidora, una ciutat que entén que a vegades hi ha persones que han de sortir corrents de la seva ciutat per qüestions de guerra i per tant entenem que s’ha d’acollir sempre també de manera provisional i ajudant que aquesta gent pugui tenir un futur millor. Ara bé, sortir a les notícies perquè portem un públic
que provoca baralles i aldarulls a la nostra ciutat no és agradable i fa que la feina de tot un any del sector privat i del sector públic es vegi afectada.

Compartir

Potser t'interessa

2 Respostes

  1. Des-de el principi del turisme a Calella,ens em nutrit de visitants centre europeus ,angllosexons i nòrdics ! i no se di qui es la culpa,però fa anys que ha agut un canvi,i el turisme a baixat de cualitat i a canviat la cualitat per la cuantitat.

  2. Joan ha dit:

    Desde els 17 anys i ara en tinc 65 he traballat a l hoteleria he passat per totes les fases de canvi i puc afirmar que sempre ha privat a l hoteler la quantitat i no la qualitat. Van descobrir la gallina dels ous d or. Dels 60 als 90 els salaris eran molt baixos aixi com la qualitat de servei, en canvi l ocjpacio era i el volum de fei a era elevadissim. Al hivern es feien les reformes minimes com pintar fachades, habitacions i balconades. A partir del 2000 va ser quan un minim d hotels van fer grands reformes per adaptarse al canvi de turisme que es peveia.

Respon a Joan Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà.