El comerç local encara es resisteix al Black Friday, que s’explota sobretot a Internet

Aquests dies, ràdios i televisions, però sobretot Internet i xarxes socials ens bombardegen amb publicitat del Black Friday animant-nos a avançar les compres de Nadal. Per tenir l’últim model de mòbil o les sabates que són tendència aquest hivern. La campanya s’ha importat dels Estats Units i ha anat calant molt en el comerç on-line, a diferència de la botiga física, on la iniciativa encara no és àmpliament seguida. Almenys a Calella.

Tampoc l’associació de comerciants Calella Centre Comercial fomenta la introducció del Black Friday en el seu calendari de campanyes. Sí que hi ha botigues que han penjat cartells de descomptes, que arriben al 50%, i promocions especials; però algunes encara no se la senten pròpia. Cada cop menys. Josep Maria Gallart, president de l’associació, explica que són els grans operadors i cadenes les que s’hi han agafat amb força.

Alguns comerços promocionen la campanya del Black Friday, però de moment no l’incentivem des de l’associació de comerciants perquè s’està portant molt entre els grans operadors. Mica en mica sí va arrelant entre el petit comerç.

Gallart explica que el tancament dels centres comercials, com a mínim fins el 21 de desembre segons els plans del Govern català, està impulsant d’una forma moderada l’activitat als comerços de proximitat. Amb tot, reconeix que la pandèmia ha fet que les marques que hi tenen botiga física s’hagin posat les piles per reforçar la línia de negoci on-line i que, en això, tenen força avantatge.

Inevitablement, el Black Friday ha passat a marcar l’inici de la temporada comercial nadalenca i, per això, ja hi ha botigues vestides de festes.

Josep Maria Gallart convida a tothom avançar les compres per evitar corredisses d’última hora, cues i aglomeracions. I és que la Covid-19 també condicionarà la costum de fer encàrrecs per Nadal i Reis. Durant les últimes setmanes de desembre i primeres de gener, les botigues estaran al 50% d’aforament i tothom haurà de mantenir la distància física de seguretat.

Hi ha incertesa sobre possibles confinaments o noves restriccions, i possiblement per això la gent vulgui avançar les compres. El fet que alguns establiments hagin col·locat ja la decoració nadalenca ajuda a que hi comenci a haver un ambient d’alegria.

Gallart explica que el tancament dels centres comercials s’està notant però poc als comerços de proximitat. Segons els plans del Govern català, i si la situació epidemiològica evoluciona positivament, serà així fins el 21 de desembre. En tot cas, l’oferta de les botigues que hi ha dins les grans superfícies també està disponible a Internet. I el cert és que les grans cadenes i operadores comercials han aprofitat el confinament i la pandèmia per posar-se les piles i reforçar aquesta línia de negoci, per davant del que ho està fent la botiga tradicional.

La il·luminació nadalenca, a punt

La instal·lació de l’enllumenat nadalenc als principals carrers comercials de Calella està pràcticament enllestida. Enguany, tal com va avançar l’alcaldessa Candini, hi haurà noves zones il·luminades: carretera N-II entre l’Hotel Bernat II i Poblenou, la bossa comercial que hi ha davant l’hospital i a l’entrada de la ciutat, on hi haurà un cartell donant les “bones festes”.

En els pròxims dies se’n farà l’encesa oficial.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *