El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme presenta el pla d’accions del seu 25è aniversari

Un document que es crea amb l’objectiu de posicionar el Maresme com una destinació de turisme gastronòmic de qualitat. Consta de sis àmbits de treball que donaran importància als diferents productes turístics que ofereix la comarca i a la formació del territori. Per fer-ho, comptarà amb els principals restauradors de la comarca i es donarà continuïtat a projectes com la Iaia del Maresme. Com a novetats, es promocionarà el turisme ‘pet friendly’ i els gegants del Maresme també tindran un paper protagonista, entre altres.

Emmarcat en els 25 anys de la creació del Consorci, la finalitat del pla és donar importància als diferents productes turístics que s’ofereixen a la comarca i a la formació del Maresme. Aquest tindrà sis àmbits de treball: la dinamització i assistència tècnica a empreses i ens local; la creació i millora de productes; la competitivitat, formació i millora continua; la promoció, comunicació i comercialització; el coneixement i planificació; i la gestió, funcionament i implementació del pla d’acció i equip de treball.

Tal com indica Joaquim Arnó, president del Consorci de Promoció Turística, els objectius establerts no són inamovibles, sinó que pretenen donar més maniobrabilitat a les circumstàncies que puguin aparèixer.

No vol dir per això que siguin uns objectius inamovibles, sinó que cada vegada donem més espai de maniobrabilitat a les circumstàncies que sorgeixen. Un exemple ha estat la pandèmia i la recuperació econòmica. Això ens ha donat la necessitat de tenir un temps reserva i uns recursos reserva per poder-nos adaptar a les circumstàncies de manera immediata per protegir i ajudar al sector privat.

Entre altres fites, el pla vol posicionar el Maresme com una destinació de turisme gastronòmic de qualitat. Per fer-ho, s’ha desenvolupat un pla d’accions específic que comptarà amb els principals restauradors de la comarca. Pel que fa al turisme cultural, se seguirà formant a guies turístics i promocionant les rutes gamificades del Maresme i la Xarxa de Municipis Indians.

També es donarà continuïtat a la Iaia del Maresme, com a dinamitzadora de les activitats i establiments familiars, i es promocionarà el turisme pet friendly, a més de donar protagonisme als gegants i les gegantes de la comarca.

Pel que fa a la Maresme Film Commission, l’òrgan que gestiona els enregistraments a la comarca, continuarà amb la seva feina de difusió del territori a través de continguts audiovisuals. Recordem que el 2021 va quedar reflectida la importància d’aquest organisme que va aconseguir una xifra rècord de rodatges al Maresme.

El pla també contempla que, al llarg de l’any, es realitzin taules de treball per tipologies de turisme i per sectors geogràfics i que es doni suport a les estratègies de màrqueting i al desenvolupament turístic locals per millorar la competitivitat de la comarca.

Finalment, el Consorci també ha modificat el seu logotip per potenciar la marca Costa del Maresme. Ho faran amb una silueta que recorda l’M de Maresme i les muntanyes i onades que caracteritzen el paisatge de la comarca.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *