El nou aparcament de Corominas entrarà en funcionament a l’abril, amb 120 places gratuïtes

Imatge d'arxiu

Després d’haver-se aturat per la pandèmia, Gestvia ha reactivat els treballs del nou aparcament gratuït al sector de Joan Corominas, darrera la Citroën, d’on es calcula que en sortiran unes 120 places d’aparcament. Aquesta nova bossa forma part del projecte d’anella perimetral que Gestvia ha dissenyat amb l’objectiu de descongestionar el centre i facilitar l’arribada de visitants. S’espera que entri en funcionament aquest mes d’abril, setmanes abans que comenci la prova pilot de zona verda al Rierany dels Frares.

El president de Gestvia, Josep Torres, ha explicat aquest matí a La Ciutat en quin punt es troben els projectes d’aparcament a Corominas i de zona verda que es van haver d’aturar per la pandèmia. Tots dos estaran a punt aquesta primavera.

A principis d’abril es calcula poder disposar del centenar de places que es crearan darrera la Citroën, dins del projecte d’anella perimetral.

S’estan fent les primeres feines, que és desbrossar, després tocarà aplanar i tirar les aigües i veure quants cotxes hi caben (…) La idea d’aquest aparcament dissuassori en un dels perímetres de Calella és treure cotxes del carrer.

Els treballs del nou aparcament perimetral tindran un cost màxim de 30.000 euros, a càrrec del pressupost de Gestvia. Estarà tancat i senyalitzat, ubicat a només 5 minuts a peu del carrer Balmes i a 12 minuts del Mercat Municipal.

La prova pilot de zona verda, a punt

Igualment, l’empresa municipal de mobilitat ha posat fil a l’agulla al projecte pilot de zona verda a l’entorn del Rierany dels Frares, que estarà a punt durant el mateix mes d’abril. S’estén per 290 places d’aparcament compreses en l’àrea que va de carretera a mar, entre Cervantes i el límit amb el terme municipal de Pineda de Mar.

zona verda calella

Mapa de carrers on s’implementarà la prova pilot de zona verda a Calella

S’implementa un model d’estacionament que serà gratuït per als residents i de pagament per als conductors d’altres poblacions. El president de Gestvia, Josep Torres, apunta que és una manera de contrarestar els efectes que ha tingut la zona verda que funciona al barri de Poblenou.

Una de les raons per les quals vam plantejar aquesta zona verda és que la gent de Calella no pot aparcar a Poblenou, perquè és de pagament, però sí a l’inrevés. La idea és donar espai als veïns. Hem d’avaluar si funciona com nosaltres pensem.

Aparcar a la zona verda serà gratuït per als residents que paguen l’impost de circulació a Calella. Però hauran de treure un tiquet diari de les noves màquines que s’han començat a instal·lar als carrers afectats, on fins ara tothom hi podia deixar el cotxe sense cap tipus de límit i cost.

La prova pilot es farà allargar fins passar l’estiu, emplaçant llavors al consell d’administració de Gestvia a avaluar-ne els resultats i prendre una decisió sobre la seva continuïtat i en quins termes. I també si s’estén cap a altres barris.

Haurem de consensuar cap a on tirem. Ho farem a poc a poc i amb calma. És cert que sona molt la zona turística. Té molts números perquè plantegem allà també una zona verda. Ho discutirem en el sí del consell d’administració, cercant l’acord.

La implementació de la primera zona verda a Calella es va aprovar fa poc més d’un any, amb les reticències dels partits de l’oposició, excepte Cs que va donar suport a la proposta del Govern Municipal. El regidor de la formació taronja, Guillermo Gomis, ostenta la vicepresidència de Gestvia. Explícitament, Esquerra i Calella en Comú van manifestar que la zona verda al Rierany dels Frares suposa un greuge discriminatori amb la resta de veïns de Calella que tenen carrers de zona blava, de pagament per a tothom.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *