Es convocarà la plaça d’arxiver municipal

Que treballarà específicament en la gestió dels documents públics, la seva catalogació i conservació; a més de garantir-ne l’accés i la difusió. Una funció que segons es va explicar des del Govern Municipal deriva de les obligacions que tenen ara les administracions públiques a rel de la implantació dels serveis telemàtics. La creació d’aquesta nova plaça es va aprovar en l’última sessió plenària, en la qual també es van tirar endavant altres modificacions de la plantilla de personal públic que afecten a la brigada de jardineria i l’àrea de Turisme.

Per crear la plaça d’arxiver municipal, es reconvertirà l’actual plaça de tècnic superior de Cultura per incorporar-hi les funcions que li són pròpies. Es cobrirà per mitjà d’una convocatòria pública i oberta. Ho va explicar el tinent d’Alcaldia de Recursos generals, Jordi Sitjà.

Té molt més a veure amb l’arxiu municipal i les novesPer crear la plaça d’arxiver municipal, el consistori reconvertirà l’actual plaça de tècnic superior de Cultura per incorporar-hi les funcions que li són pròpies.

La modificació de la plantilla de personal de l’Ajuntament va obtenir, en aquest punt, el suport del conjunt del plenari; però no en la resta d’apartats que recollia la proposta d’acord que es van votar de forma conjunta.

L’oposició va ser especialment crítica amb la reconversió de la plaça d’oficial de segona categoria de la brigada de jardineria en una d’auxiliar administratiu per al servei d’habitatge. La derivada de l’extinció de la plaça de la brigada és que es posi en marxa, en paral·lel, el procés per cobrir la d’oficial de primera categoria per mitjà de promoció interna. No hi podrà accedir la persona que ha estat desenvolupant les funcions de responsabilitat del servei ocupant, però, una plaça de segona categoria i com a laboral.

Una situació que va posar de relleu el regidor d’ICV-EUiA, Sebastián Tejada, que va lamentar que amb aquesta modificació la plantilla de la brigada perdi efectius.

Ens crida l’atenció que es redueixi la plantilla de jardineria quan hi ha un grup notable de voluntaris fent tasques al Parc Dalmau i quan la superfície de jardineria no ha minvat (…) Mirant la plantilla de personal l’únic oficial de primera de la brigada de jardineria no és el responsable del servei, i que ho sigui un oficial de segona. És cridaner i ens preocupa que aquesta persona perdi la feina.

El tinent d’Alcaldia de Recursos generals va respondre-li que la persona que assumia la responsabilitat de la brigada de jardineria ho feia de forma eventual i va defensar la necessitat de tirar endavant el canvi proposat i aprovat. A tot això, va negar que el servei en resulti afectat.

Hi haurà una figura molt més clarificada de qui és l’encarregat, que s’haurà guanyat la plaça per un concurs públic de promoció interna. Les funcions que tenien molt a veure amb neteja de parterres, de parcs i places, o del Passeig Manuel Puigvert; és una funció que per capítol 2 assoleix la Fundació Marpí de forma satisfactòria. La plantilla es destina a la funció professional i específica de jardineria: podes…

Sitjà va reconèixer que l’escenari més òptim per a l’Ajuntament de Calella seria poder reforçar sense restriccions la plantilla, però que hi ha condicionants que ho impedeixen. D’aquí –va dir– la necessitat de dur a terme la reestructuració, que també afecta a l’àrea de turisme. Es canvia la plaça d’auxiliar administratiu -que s’extingeix per jubilació de l’empleat públic que l’ocupava- per una de categoria superior.

Des de l’oposició, tant la CUP com ERC van exposar l necessitat d’iniciar un estudi profund sobre els llocs de treball i la retribució que en reben els empleats municipals.

Deia Jan Catà:

A cada ple ens trobem amb revisió dels llocs, a l’octubre vam aprovar una altra relativa a la plantilla de la Policia Local. Cal una revisió global i general de tots els llocs de treball i les tasques dels empleats, fa molts anys que no es fa, i pregunto si hi ha calendarització al respecte.

Cristina Gómez:

Es parla d’un compromís per part del Govern i específicament del tinent d’alcalde d’iniciar un estudi retributiu i que abans de finalitzar l’any estarà enllestit. Els pregunto quan tenen previst fer-ho i quin calendari. Més informació sobre aquest compromís amb els sindicats

El tinent d’Alcaldia de Recursos generals va anunciar que la Junta de Govern Local acaba d’adjudicar els treballs per iniciar l’estudi i que estarà enllestit abans d’acabar l’any.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.