Hotels de Calella es veuen afectats per la crisi de Natalie Tours

L’operador turístic rus Natalie Tours, un dels grans proveïdors de clients de l’est per als establiments d’allotjament de Catalunya, ha anunciat que cancel·la totes les reserves hoteleres que tenia contractades per aquest estiu a l’Estat. La companyia ha argumentat que no pot garantir que els seus socis comercials espanyols, entre els quals hi ha l’agència W2Meet –amb una oficina a Santa Susanna–, compleixin amb les seves obligacions i que per això anul·la els serveis contractats entre el 4 de juliol i el 30 de setembre. Catalunya seria el territori més afectat per aquesta situació, però Ràdio Calella TV no ha pogut concretar hores d’ara quants hotels de la ciutat i el nombre de reserves que s’han cancel·lat en plena temporada turística.

La crisi de Natalie Tours podria afectar mig milió de visitants russos que escullen Catalunya per passar l’estiu. Amb els clients ja a destí, la companyia els assegura que reemborsarà totes les despeses sobrevingudes i que han hagut de compensar com a conseqüència d’aquesta situació.

El president de l’Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzats, Martí Sarrate, ha explicat que es veia a venir però que deixa un buit a Catalunya on el mercat rus és vital.

D’alguna manera es veia a venir, fa poc van fer una convenció amb 200 agents de viatges de Rússia a la Costa Daurada, però també aquestes coses són imprevisibles, sobretot quan passen de sobte i, a més a més, en plena temporada alta. Amb segons quins operadors estaven ja amb el tema del prepagament abans de que arribessin els clients, això assegura l’estada dels clients aquests mesos de juliol i agost. Però si que és important perquè un operador i sobretot el mercat rus per Catalunya és vital i això deixa un buit i a veure com es recol·loca tota aquesta gent perquè no té solució.

Al darrera de tot plegat hi hauria la crisi econòmica del 2014. La devaluació de la moneda russa i del petroli, a més de les sancions imposades per Occident, van provocar una greu recessió que va afectar d’arrel la capacitat de l’empresa d’emetre turistes.

Ràdio Calella TV ha contactat amb l’oficina W2Meet de Santa Susanna per tenir una valoració més acurada de l’impacte de la notícia al territori, però no ha estat possible. L’ATC (Associació Turística de Calella) i l’Ajuntament de Calella han declinat fer declaracions al respecte.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.