La Comunitat musulmana de Calella es mostra consternada pels atemptats

mimoh_jalish00000000

Representants de la comunitat musulmana han seguit de prop l’acte de repulsa per l’atemptat a la plaça de l’Ajuntament. Es mostren molt afectats per la situació i afirmen que fets com aquests tenen poc a veure amb la religió i molt amb el fanatisme.

Representants de la comunitat musulmana també han seguit de prop l’acte de repulsa per l’atemptat a la plaça de l’Ajuntament. S’han mostrat molt afectats per la situació i han afirmat que fets com aquests tenen poc a veure amb la religió i molt amb el fanatisme.

Mimonh Jalish, el president de la Comunitat Musulmana a Calella, ha condemnat enèrgicament els atemptats i ha volgut deixar clar que són indiscriminats i no tenen arrel religiosa: “Nosotros creemos que esta… ya no sé ni como denominar a esta gentuza que ha cometido esto, que en realidad no solamente ocurre esto en Barcelona, ocurre alrededor del mundo diariamente. Que muere gente inocente. Nosotros condenamos enérgicamente esta barbarie, porque nosotros podemos ser víctima en un momento dado de lo que pasó ayer en Barcelona, todos transitamos esas calles con nuestros hijos y familias. Por lo tanto, jamás podríamos pensar que una religión puede promover una cosa como esta. Los autores de estos hechos no saben lo que es la religión. Las religiones monoteístas serian incapaces de hacer esta barbarie. Yo los denominaría asesinos, terroristas o lo siguiente”.

Mimonh Jalish s’ ha mostrat molt afectat pels fets i s’ ha posat a disposició dels representants polítics de la ciutat pel que sigui necessari: “Las autoridades nacionales e instituciones tienen que buscar soluciones para que estas cosas no pasen y al ser un tema político, desde nuestra comunidad lo que podemos es dar nuestro soporte y ayuda en todo lo que podamos colaborar para que esto no pase. Tenemos hijos que han nacido y crecido aquí y yo no quiero que mi hijo sea captado por ninguna célula, yo quiero que mi hijo viva en libertad, como él quiera vivir i que escoja su religión”.

El president de la Comunitat Musulmana a Calella també ha demanat a la seva comunitat que vigilin que els seus fills no siguin captats per radicals: “Uno de los mensajes es que los padres vigilen más a sus hijos, que tomen hincapié en lo que tienen en casa, porque seria muy triste ver en su hijo en la televisión. Se debería buscar una solución, no solo por parte de las instituciones, si no por parte de nosotros mismos que tenemos que vigilar nuestro entorno, con quién vivimos, cómo son nuestros hijos, saber con quién andan, su comportamiento”.

A l’ InfoMigdia hem pogut parlar amb Jalish. Podeu escoltar l’entrevista aquí.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

  Accepto la política de privacitat