La Generalitat construirà sis nous enllaços a la C-32; un d’ells a Calella

En poc menys de 48 hores els maresmencs deixaran de pagar per circular per la C-32. I és que demà al vespre s’aixequen les barreres i s’allibera, després de 51 anys, a una de les comarques més castigades pels peatges. Per fer possible aquest canvi de model de mobilitat, la Generalitat destinarà 120 milions d’euros construir sis entrades noves a la C-32 i pacificar l’N-II. Un dels accessos es farà a Calella. La idea és afavorir al fet que més cotxes passin per l’autopista i menys per la nacional. Els altres accessos es faran a Alella, Teià, Premià de Mar, Cabrils, i Canet, juntament amb la millora dels de Llavaneres i Pineda.

Segons un estudi, elaborat de manera concertada amb el territori amb més de 20 reunions amb diversos agents, l’efecte sobre el trànsit serà especialment perceptible a l’Alt Maresme. Ara, les previsions assenyalen que la C-32 passarà a concentrar el 60% del trànsit de la zona, davant del 39% actual. En el tram entre el Baix Maresme i Calella, l’autopista passarà a canalitzar el 86% del trànsit, dos punts més que abans.

Un altre dels grans reclams dels maresmencs ha estat la pacificació de la N-II. Però, segons el secretari general del Departament de Territori, Ricard Font, ara gran part de les actuacions de pacificació es concentraran al Baix Maresme a l’espera de veure com evoluciona el trànsit al nord de la comarca.

A l’Alt Maresme farem actuacions més tímides a l’espera de veure com es comporta la mobilitat. El que sí que farem és una inversió al Maresme de 120 milions d’euros que farem en els quatre anys que venen i que ens ha de permetre modificar enllaços, fer-ne sis de nous, i pacificar l’N-II. Ho farem de manera conjunta amb tots els ajuntaments. L’objectiu fonamental és que la C-32 sigui la via de pas i l’N-II una via ciutadana.

Per altra banda, la Generalitat també destinarà 7,5 milions d’euros per eliminar les 38 platges de peatge que hi ha a la C-32 nord i al peatge troncal del Mollet del Vallès de la C-33. La Generalitat preveu que els peatges troncals de la C-32 estiguin completament desmantellats abans de finals d’any, mentre que els peatges a les entrades i sortides s’eliminin durant el primer semestre de 2022. Mentre duren aquestes obres, els cotxes hauran de passar per l’estructura del peatge a una velocitat màxima de trenta quilòmetres per hora.

S’eliminen els peatges per sempre?

Amb la desaparició dels peatges, de moment, els costos de manteniment de la infraestructura aniran a càrrec dels pressupostos de la Generalitat. Així ho detallava el conseller de Territori, Josep Puigneró, després de presentar el pla de mobilitat del Maresme.

La Generalitat vol un model que va en línia UE. Però no sabem res del model que vol Espanya. Mentre no sapiguem això, el govern de Catalunya finançarà el manteniment de les vies d’alta capacitat del país amb els pressupostos de la generalitat. Farem això durant dos anys mentre esperem a l’estat.

L’Estat ha de definir en un termini de dos anys quin model de gestió vol a les seves autopistes. La Generalitat defensa la vinyeta, un model que consisteix a pagar una tarifa plana –se situaria entre els 40 i els 110 euros anuals a través d’un impost- per poder circular, i que seria més econòmica per aquells usuaris més habituals. De moment, però, la Generalitat ho aparca a l’espera del pronunciament del govern de l’estat.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *