La Llopasfera 2016 parla dels canvis tecnològics en empreses familiars

El col·lectiu Llopasfera, format per gent de Calella activa i interessada en les noves tecnologies, celebra demà la seva trobada anual. Serà a la Sala Polivalent de la Fàbrica Llobet de Calella i sota el nom “De l’empresa familiar a la competència digital“.

La idea és presentar persones amb diferents perfils professionals que ajudin a conèixer millor com algunes empreses familiars han evolucionat els darrers anys per adaptar-se a les noves necessitats del mercat i també a les peticions del consumidor.

Aquest serà l’eix del primer bloc, on s’exposaran exemples d’empreses així és KH7, Faicom o Cadena Movitel, entre altres. Un dels organitzadors de la Llopasfera, Jordi Verdura, ha explicat que el tema escollit el duien de cap des de feia anys. “Feia ja un parell d’anys que ens rondava pel cap tractar més a fons el tema de Pimes i empresa familiar catalana i com s’han adaptat als canvis tecnològics, i aquest any ho fem així“.

A la trobada també es parlarà de quines competències digitals són claus per entendre el món acadèmic, amb els exemples d’Educaweb i l’Escola Pia Calella, i el món laboral, amb Pymelegal, o institucional el 2016 amb el projecte Emprèn a Calella fet per l’Ajuntament. A la Llopasfera d’enguany també hi haurà la visió de joves calellencs que actualment treballen en empreses a l’estranger, com Twitter o Google, o la Universitat d’Oxford. Una ponència especial serà la de l’enginyer de software Enric Cussell, un dels fundadors de Llopasfera quan tot just era una trobada de set amics que compartien un sopar, i ell, l’any 2007, ja tenia compte a Facebook, quan gairebé ningú sabia que existia. Tancarà el matí la ponència de Carlos Duran, soci fundador de hoy-voy.com, dedicada a l’auto-escola.

Jordi Verdura ha dit que no cal patir si algú té por de no entendre els ponents. Ha dit que utilitzaran un llenguatge assequible a totes les orelles. “En total són 13 ponents, entre les 10 i 2/4 de 2 del migdia. És molt intens. I el format es manté, com als darrers anys, amb ponents, blocs i temàtiques. El que proposem és que -i els hi comentem als ponents- l’exposició que ens facin tingui un caire tecnològic, evidentment, però amb un vocabulari i un llenguatge que sigui entenedor per l’usuari. Perquè ens trobem que hi ha de tot, gent molt experta però també el comerciant de Calella a qui li interessa el ponent que exposa i ve a veure’l“.

A la tarda s’allargarà la jornada per tal d’oferir una sèrie de tallers sobre xarxes socials, fotografia, cinema, continguts i seguretat. Entre altres, s’explicarà com aprofitar el mòbil per a fer publicitat, o sobre la part interna de webs i Google Analytics. Els farà gent de Calella que s’hi ha inscrit.

Cada any hi solen participar un centenar de persones. L’acte no té cap cost pels assistents i els ponents que hi participen ho fan desinteressadament, només amb l’objectiu de mantenir una jornada tecno-pedagògica on els ponents exposen els seus projectes en un llenguatge planer.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *