La platja de Garbí revalida la bandera blava

Un estiu més, la bandera blava tornarà a onejar a la platja de Garbí perquè tothom sàpiga que és un tram de litoral que destaca per la seva qualitat ambiental i d’aigua, en seguretat i pels serveis que ofereix. L’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor (ADEAC) ha publicat aquest dijous la llista oficial de platges i ports esportius guardonats, amb tres novetats al Maresme: les platges del Callao i Varador de Mataró, i la de les Barques de Sant Andreu de Llavaneres.

La platja de Garbí ha revalidat un any més la bandera blava que la situa com a referent de turisme sostenible i és també un indicador de confiança per als banyistes i usuaris del litoral. De fet, hi oneja des del 1994. Aquest tram de 814 metres de platja, davant de la zona hotelera, està equipada amb passeres, línies de vida i cadires amfíbies que en garanteixen l’accessibilitat. També és un espai per a la pràctica esportiva perquè compta amb dos camps de futbol-platja i 9 de vòlei-platja, una guingueta i serveis de vigilància i salvament. Com en tot el litoral calellenc, està prohibit fumar fora de les àrees habilitades.

L’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor (ADEAC) ha publicat aquest dijous la llista oficial de banderes blaves per a platges i ports esportius, amb tres novetats al Maresme. S’estrenen les platges Del Callao i Varador de Mataró, i la Barques de Sant Andreu de Llavaneres. Repeteixen les platges d’El Masnou, la del Centre i l’Astillero de Malgrat de Mar, i la Riera de Pineda de Mar.

A la comarca també s’han distingit tres ports esportius: el Port Esportiu del Masnou, el Port de Mataró i el Port Balís de Sant Andreu de Llavaneres.

Pendents del projecte de naturalització de les platges

Encara no han començat els treballs del projecte de naturalització de les platges que l’Ajuntament impulsa amb finançament dels fons europeus NEXT GENERATION, amb una inversió de 70.785 euros. L’objectiu és recuperar l’espai a tocar de mar i fer-lo resilient al canvi climàtic. La zona d’actuació abraça un tram d’1,5 quilòmetres entre la platja de Garbí i la Gran, fins a la caseta dels Pescadors.

Es retiraran totes les plantes invasores per deixar la sorra neta i condicionada perquè s’hi pugui recuperar la fauna i la flora autòctones. Per això, aquests àmbits es delimitaran amb unes tanques de pals i cordes i s’instal·laran unes passeres noves per als banyistes. L’empresa que realitzarà els treballs disposarà d’un temps màxim de 6 mesos per concloure’ls.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.