L’escola Freta comença la redacció del projecte #aquiproubullying

freta

Tres centres escolars de Calella es van adherir a l’octubre a la campanya #aquiproubullying, un projecte d’innovació contra l’assetjament creat pel departament d’Ensenyament de la Generalitat. Són l’Escola Pia, l’institut Bisbe Sivilla i el Freta. Aquesta última es troba en la fase de redacció del projecte que fixarà les bases d’actuació del centre en cas d’assetjament escolar.

Ho ha explicat Miriam Reina, encarregada de convivència del Freta.

«Actualment estem a la fase de redacció del projecte. Nosaltres a l’octubre-novembre vam rebre una formació, com a professorat, sobre aquest projecte d’innovació pedagògica, i ara estem en el moment de creació, d’elaboració del projecte. Aquest projecte l’estem enfocant a que els alumnes siguin una part activa de tots els conflictes que puguem tenir a l’escola, ells ens ajudaran a detectar possibles situacions d’assetjament entre els nostres alumnes, ells seran un referent a tenir en compte quan hi hagi un conflicte en el nostre centre»

El Freta té dos centres, en un s’imparteixen les classes d’infantil i primària i en l’altre les de secundària i batxillerat. Per cada un d’ells es crearan projectes específics on els alumnes tindran papers destacats.

“Ens centrem més en l’escola de secundària, perquè el projecte d’#aquíproubullying té dues parts: una part que és més secundària que és formar un equip de “guaites”, que seran alumnes de 4t d’ESO que seran voluntaris, es presentaran ells mateixos per dur a terme aquesta funció, i en canvi, a primària el plantejament és una mica diferent. A primària hi haurà un quadern d’aula on apuntaran els diversos conflictes que passen durant el curs, durant el dia, i els mateixos alumnes a l’assignatura de tutoria en parlaran amb el tutor”

L’encarregada de convivència també ha explicat quin serà el protocol d’actuació de l’escola en el cas que els “guaites” detectin alguna situació d’assetjament.

“Els guaites tindran com una espècie de rúbrica, de formulari a omplir de si ells veuen alguna situació que ells considerin una possible situació d’assetjament. Llavors el centre té un equip de referència, en el que hi ha professorat, PAS i pares implicat, que són els que valoraran el cas. Un cop això hagi estat valorat, el centre té un protocol d’assetjament. En tots aquests passos els guaites ja no en prenen part, ells simplement són els detectors del problema, i llavors nosaltres com a centre ja apliquem totes les mesures que considerem adequades. Parlar amb les famílies, tant de l’assetjat com l’assetjador, i dur a terme també activitats de cara a tutoria, amb tot el gruix d’alumnes de l’aula”

Les famílies també tindran una funció important i podran rebre formació per ser capaços de detectar i tractar l’assetjament escolar amb els seus fills.

“Li explicarem una miqueta tot el nostre projecte i els hi demanarem que formin part d’aquest equip de referència que són els que valoraran i gestionaran totes aquestes possibles situacions d’assetjament. També tenim previst fer una mica de formació cap els pares que vulguin, aquells que estiguin interessats, perquè el projecte d’#aquiproubullying ens ha proporcionat molt de material de cara a treballar a l’aula, però també molt de material de cara a treballar amb les famílies. Fer una mica de formació a les famílies, donar-los-hi eines, fer activitats perquè ells també puguin detectar i ajudar-nos i fomentar la comunicació família-escola”

A continuació podeu recuperar l’entrevista íntegra a l’encarregada de convivència de l’escola Freta, Miriam Reina.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

  Accepto la política de privacitat