Renfe canvia d’empresa encarregada del manteniment dels ascensors

Les avaries als ascensors de l’estació de Renfe són una constant, tal com han vingut denunciant els usuaris i també la classe política de Calella, perquè aquesta situació impedeix que les instal·lacions siguin accessibles per a persones amb mobilitat diversa o, fins i tot, famílies que porten cotxet d’infants. La llista de poblacions afectades és llarguíssima. Les reclamacions sembla que han arribat a la companyia ferroviària, que ha canviat d’empresa encarregada del manteniment dels elevadors i també les escales mecàniques. El nou contracta amb Thyssen busca justament reduir les incidències i el temps d’espera per solucionar-les.

Renfe ha canviat d’empresa encarregada del manteniment i la resolució d’incidències dels ascensors i les escales mecàniques que hi ha a les estacions de la xarxa ferroviària catalana. Fins ara se n’ocupava Schindler, a qui darrerament s’havien queixat davant la falta de solucions. El nou contracte s’ha adjudicat a un altra gran dins el sector, Thyssen, per un import de 8,5 milions d’euros.
Segons han informat la companyia i la Generalitat de Catalunya, amb aquesta decisió s’espera reduir els problemes d’accessibilitat que hi ha en algunes estacions, com la de Calella. Quan un dels dos elevadors es queda fora de servei, que no és un fet aïllat, el canvi de via passa a ser un maldecap per a les persones amb problemes de mobilitat. O bé les famílies que porten cotxet infantil. Hi ha hagut denúncies a nivell d’usuaris que expliquen que la solució que se’ls ha donat és baixar en alguna estació d’una sola via i fer el canvi. També des de l’Ajuntament i els partits polítics que tenen representació municipal se s’han queixat públicament.
El nou contracte té una durada de quatre anys i també inclou la modernització dels aparells, al que s’hi destinen 4,5 milions d’euros. Això permetrà substituir 90 ascensors i 40 escales mecàniques de les estacions de Rodalies de Catalunya.